لیست هدایایی که اوباما از رهبران جهان دریافت کرد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 6431|23:49 - 1392/02/10
نسخه چاپی
رییس جمهور آمریکا و خانواده اش هدایای سخاوتمندانه ای از رییس جمهور پیشین فرانسه دریافت کرده اند. به نوشته روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس، دولت آمریکا روز پنج شنبه فهرست هدایای رسمی که مقامات این کشور دریافت کردند منتشر کرد. بخش گسترده ای از گزارش دویست و سی و یک صفحه ای هدایای تقدیمی به باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و همسرش بیانگر سخاوتمندی نیکلا سارکوزی رییس جمهور پیشین فرانسه است. سارکوزی و همسرش کارلا برونی-سارکوزی سال دو هزار و یک هدایایی به ارزش سی و دو هزار یورو به خانواده اوباما اهدا کردند. این هدایا از محصولات لوکس فرانسوی هستند.


باراک اوباما که به بازی گلف علاقه بسیاری دارد از رییس جمهور فرانسه تندیس های کریستالی کوچک گلف باز دریافت کرده است. همچنین ارزش کیف گلف هدیه شده به باراک اوباما هفت هزار و هفتصد و پنجاه دلار بر آورد شده است.
کیف چرمی با مارک ویتون، یک کیف پنبه ای و یک حوله حمام هرمس، کیف لواز آرایش، کیف پول و چمدان کوچک لانون و پیشبند اصلاح و دستمال جیبی دیور از جمله دیگر هدایای سارکوزی به اوباماست.


کارلا برونی سارکوزی هم به میشل اوباما حباب های کریستالی مارک باکارات هدیه داده است که ارزش آنها پنج هزار و پانصد دلار برآورد شده است.


آلن ژوپه وزیر امور خارجه سابق فرانسه نیز روسری و کیف دستی از برندهای هرمس و دیور به هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هدیه داده است.


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز هدایایی مربوط به بازی گلف به اوباما اهدا کرده است. وی همچنین مجموعه ای از محصولات آدیداس نیز به دختران اوباما هدیه داده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم به دختران اوباما هدایایی داده است.

سگ خانواده اوباما نیز از این هدایا بی نصیب نمانده است. به این سگ نیز اسباب بازی با برند یونیون جک اهدا شده است.

ملکه الیزابت دوم هم به میشل اوباما یک سنجاق سینه هدفیه داد. بسیاری از مقامات خارجی در انتخاب هدیه برای باراک اوباما علاقه وی به ورزش را در نظر گرفته اند. جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا اشیایی مانند توپ و لباس ورزشی امضا شده تیم های مورد علاقه اوباما را به وی هدیه داد. 

اوباما چشمگیرترین هدیه خود را از هو جینتائو رییس جمهور چین دریافت کرده است. این هدیه شامل مجسمه آبراهام لینکلن با ارتفاع بیش از یک متر و بیست سانتی متر است که ارزش آن نه هزار و هشتصد دلار تخمین زده شده است.

دمیتری مدودف رییس جمهور پیشین روسیه کم ارزش ترین هدیه را به باراک اوباما داده است. این هدیه مینیاتوری از کاخ کرملین است که ارزش ان هزار و پنجاه دلار برآورد شده است.

البته باید یادآور شد گران قیمت ترین هدیه ای که در این گزارش آمده به رییس جمهور آمریکا اهدا نشده بود بلکه این هدیه را سفیر آمریکا در قطر دریافت کرده بود.

سفیر آمریکا و همسرش دو ساعت مزین به الماس دیافت کرده که ارزش آنها بالغ بر سی و هفت هزار دلار بود.

جالب ترین هدیه این فهرست نیز بیمه ضد کروکودیلی بود که فرماندار یکی مناطق شمالی استرالیا در پایان سال دوهزار و یک به باراک اوباما اهدا کرد. طبق این بیمه نامه در صورتی که یک کروکودیل به اوباما حمله کند، میشل اوباما پنجاه هزار دلار از بیمه دریافت خواهد کرد. البته این هدیه تنها یک شوخی بود.

با این حال بسیاری از هدایا مورد استفاده دریافت کنندگان قرار نمی گیرند. اشیایی که به رییس جمهور و خانواده اش اهدا شده است به آرشیو ملی منتقل شده اند و احتمالا در کتابخانه ریاست جمهوری در معرض نمایش قرار داده می شوند. اشیا اهدا شده به مقامات دیگر نیز به بخش خدمات عمومی دولت واگذار می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد