امام‌جمعه صحنه:

روانشناسان از ویژگی های شخصیتی فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند

کد خبر: 6572|15:06 - 1392/02/11
نسخه چاپی
روانشناسان از ویژگی های شخصیتی فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند

حجت‌الاسلام احمد زارعی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه‌زهرا(س) الگویی بی‌نظیر برای عالم بشریت است، گفت: امروزه تمام روانشناسان دنیا باید از ویژگی‌های شخصیتی این بانو الگو بپذیرند.

وی ادامه داد: الگوهای رفتاری حضرت فاطمه(س) در تمام مراحل زندگی از بدو تولد تا لحظه وفات، درسی برای همگان است و زدودن حزن واندوه از شوهر، مدارا کردن با همسر و با احترام یاد کردن از نام امیرالمؤمنین(ع) الگویی برای زنان این مرز و بوم است.

زارعی با ذکر اینکه جهاد زن خوب شوهرداری است و زنان ما باید چگونه رفتار کردن با همسر را از این بانوی بزرگوار فرا گیرند، خاطر نشان کرد: زنان مسلمان باید با الگوپذیری از فاطمه زهرا(س) با کلام و رفتار، محبت خود را در روح و روان همسر جای دهند.

امام‌جمعه شهرستان صحنه با بیان اینکه مادران در تربیت فرزندان از اعطای جوایز در امور دینی غافل نباشند،در خصوص مهر و محبت مادری این بانو گفت: حضرت زهرا(س) به هنگام بازی با کودکان خود، از تعلیم و تعلم غافل نبودند و درس ولایت و دفاع از حق و برقرار نکردن دوستی با افراد تیره‌دل را به فرزندان آموزش می‌دادند.

زارعی حجاب فاطمی و توجه و اهمیت این بانو به پوشش حتی پس از مرگ را درسی برای زنان جهان عنوان کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) در وصیت‌های خود خواهان قرار دادن بدن مطهرشان به منظور در امان ماندن از نگاه‌ها نامحرمان در تابوت بود و تابوت پس از این وصیت ساخته شد و رواج یافت.

فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد