پاسخ معنادار هاشمی به درخواست ها برای حضورش در انتخابات

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 6854|07:46 - 1392/02/12
نسخه چاپی

برای دعوت مردم ارزش قائلم

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خصوص درخواست‌هاي مردمي براي حضورش در انتخابات گفت: با وجودي كه ارزش زيادي براي دعوت مردم، قائلم و از صميم قلب به آن احترام مي‌گذارم، اما با توجه به ملاحظاتي كه دارم بايد با كمك صاحب‌نظران براي آن تدبيري انديشيد.

آیت الله هاشمی: برای دعوت مردم ارزش زیادی قائلم/ ملاحظاتی دارم که باید برای آن تدبیری اندیشید

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از فعالان فرهنگي و سياسي كشور به ويژه استان اصفهان، با تشريح وضعيت كنوني كشور و مقايسه آن با مقطع سال پاياني جنگ تحميلي گفت: پس از جنگ با مذاكرات عقلاني و رفتار صحيحي كه انجام داديم، قطعنامه سازمان ملل به نفع ايران صادر شد و در آن ضمن محكوميت صدام، ايران را مستحق دريافت غرامت اعلام كردند و ايران با اعتمادسازي با خارج و برنامه‌ريزي معقول، به تدريج جايگاه خود را در منطقه و دنيا به دست آورد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: اين روند به ويژه پس از اتخاذ سياست خارجي ايران در قبال اشغال كويت روند صعودي يافت و معتقدم كه اصلاح امور و جبران اشتباهات در دوره كنوني امكان‌پذير است.

ایشان در پاسخ به سؤال يكي از حاضران به تشريح وظايف مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخت و گفت: اين تصور كه همه مصالح كشور ابتدا بايد در مجمع تأييد و سپس كارها براساس آنها انجام شود، اشتباهي است كه در اذهان به وجود آمده است و اين در حاليست كه اساس تشكيل مجمع داوري در اختلاف مجلس و شوراي نگهبان است كه ريشه آن به ابتداي انقلاب برمي‌گردد و اين مسائل از زماني كه من عهده‌‌دار رياست مجلس بودم، خود را نشان داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: در آن زمان بخشي از اختلافات با دستور امام(ره) حل مي‌گرديد، اما خيلي از مسائل مهم از جمله قوانين كار، معادن، بازرگاني خارجي و موارد ديگر به خاطر اختلاف به وجود آمده بين شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي بلاتكليف ماند كه براي حل و داوري بين اين اختلافات مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شد.

ايشان با اشاره به عدم همكاري دولت در دوره‌هاي نهم و دهم با مجمع كه حتي از حضور وزرا در جلسات مجمع ممانعت به عمل مي‌آوردند، آن را موجب وارد آمدن آسيب جدّي به عدم پايبندي دولت به برنامه‌هاي پنجم و سياست‌هاي كلي نظام دانست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از وضعيت معيشتي و اقتصادي مردم گفت: مردم ايران شايسته تحمل اين‌گونه مشكلات ناشي از سوءمديريت‌ها كه هر روز هم بيشتر مي‌شود، نيستند و اميدوارم در دوره جديد اجرايي به تدريج كشور بر مشكلات و معضلات فائق آيد.

در ابتداي اين ديدار برخي از حاضرين به نمايندگي از حاضران ديدگاه‌هاي خود را پيرامون اوضاع سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور بيان داشتند و خواستار كانديداتوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد