جبهه پایداری لنکرانی را بر اساس 23 معیار انتخاب کرد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 6969|17:51 - 1392/02/12
نسخه چاپی

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه نفس ائتلاف ها را قبول نداریم، گفت: جای این سوال باقی بوده که ائتلاف ها چه معنی دارد چراکه نفس کناره گیری فرد اصلح به نفع دیگری کاری بی معنی است.

 به گزارشفارس، امیر حسین قاضی‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری که در مشهد مقدس برگزار شد، پیرامون مواضع و کاندیدای معرفی شده از سوی جبهه پایداری اظهار کرد: ما یک مسیر شش ماهه‌ای را طی کردیم به گونه‌ای که پس از ارزیابی‌های سیستمی به پنج نفر رسیدیم که بعد از آن هم با کنار گذاشتن دو نفر از آنها، سه نفر در پایان باقی ماندند.

وی افزود: شاخص‌ها و معیارهای این سه نفر را بررسی کرده و تمام ارزیابی پیرامون آنها را در اختیار شورای فقهی گذاشتیم که این شورا نیز بررسی‌های ما را تایید کرد؛ البته کاندیدای مورد نظر و نهایی جلسه و مذاکره‌هایی با دو نفر دیگر داشته است ولی در عین حال جمع‌بندی بر روی لنکرانی صورت گرفت.

*جلیلی و فتاح تمایلی برای حضور نداشتند/لنکرانی نیروی آزاد بود

قاضی‌زاده بخشی از دلایل دو کاندیدای دیگر مدنظر جبهه پایداری را عدم تمایل عنوان کرد و خاطرنشان کرد: فرق لنکرانی با دو نفر دیگر در این بوده که وی نیروی آزاد است درحالی که آقای فتاح در سپاه مشغول به فعالیت و آقای جلیلی نیز دبیرشورای عالی امنیت ملی است بنابراین اختیارشان در دست خودشان نیست از طرفی هم خود این افراد تمایلی برای حضور نداشتند. 

وی با تاکید بر اینکه کاندیدای نهایی جبهه پایداری لنکرانی است، متذکر شد: اینکه در آینده به عنوان حجت شرعی فرد اصلحی به میدان بیاید قطعا نه تنها کاندیدای این جبهه بلکه حامیان وی نیز به سمت فرد اصلح می‌روند.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سئوالی در مورد گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کاندیداتوری الهام عضو سابق شورای مرکزی این جبهه و سخنگوی فعلی دولت گفت: وی قبلا در شورای مرکزی بوده است؛ اما در عین حال اصلح بودن افراد باید مورد بررسی قرار گیرد چراکه از نظر این جبهه اگر فرد اصلحی پیدا شود نه تنها این جبهه بلکه کاندیدای نهایی هم از وی حمایت می‌کند.

قاضی‌زاده گفت: در حال حاضر کاندیدای نهایی لنکرانی است هرچند که بسیاری از این افراد پیش از این بررسی شده و ما به دلایل مختلفی ‌روی آنها به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه الهام چهره جدیدی نیست، گفت: ما بر اساس 23 معیار به آقای لنکرانی رسیدیم و حال هم از وی حمایت می‌کنیم؛ تنها یکی از معیارهای این جبهه برای جمع‌‌بندی نهایی این بوده که آیا رای آوردن و یا نیاوردن کاندیدای نهایی برای نظام هزینه دارد یا خیر؟

* نفس ائتلاف را قبول نداریم

قاضی‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه ائتلاف‌های شکل گرفته را قبول نداریم، اذعان داشت: معنای این ائتلاف‌های شکل گرفته چیست؟ اگر ائتلاف برای انتخاب فرد اصلح است پس این می‌شود اجماع، بنابراین باز هم ائتلاف معنایی پیدا نمی‌کند.

وی افزود: از طرفی جای این سئوال باقی است که اگر فردی که درحال حاضر اعلام کاندیداتوری کرده اصلح نیست که چرا میدان آمده و اگر خود را اصلح می‌داند و احساس تکلیف کرده نباید کناره‌گیری کند چراکه کناره گیری فرد اصلح برای دیگری معنایی ندارد.

قاضی‌زاده اضافه کرد: جای سئوال است که این کاندیداها بر روی چه موضوعی ائتلاف م‌کنند؟ آیا شخصیت‌های برجسته نظام همین 10 نفر هستند که البته قطعا بیش از این شخصیت برجسته داریم.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه نگاه ما تکلیفی است، تصریح کرد: مرحوم آیت الله خوشوقت به ما می‌گفتند که اصلح هیچ زمان خودش به میدان نمی‌آیند بلکه باید ما به دنبال اصلح رفته و از او بخواهیم؛ باید توجه داشت که در دموکراسی ما رقابت برای کسب قدرت و پست بی‌معنی بوده چراکه در نظام اسلامی موضوع انجام وظیفه و تکلیف است.

وی متذکر شد: اصلح نسبی است و اگر کسی یک اپسیلون حتی اصلح‌تر باشد باید وی را انتخاب کنیم؛ دولت اسلامی با فرآیند‌های نادرست لیبرال دموکراسی غربی و دعوای احزاب هیچ زمان شکل نمی گیرد.

*اقبال عمومی را نسبت به اصلاح طلب‌ها نمی‌دانم

قاضی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظر سنجی‌هایی که از سوی وب سایت‌های مختلف در فضای مجازی انجام می شود، گفت: بنده اقبال عمومی را به سمت اصلاح‌طلب‌ها نمی دانم، البته باید توجه داشت که نظرسنجی کاری علمی است و تنها سه مرجع صداوسیما، مرکز تحقیقات بسیج و وزارت اطلاعات به درستی این امر را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: نتیجه تمام نظر‌سنجی‌ها تا 15 روز گذشته بدین صورت بوده که اگر حتی سران اصلاح‌‌طلب هم حضور پیدا کنند باز هم بیش از 30 درصد رای ندارند و حتی هاشمی رفسنجانی را هم اصلاح‌طلب بدانیم باز هم میزان رای آوری بیش از این نخواهد بود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر مومنین به وظیفه خود عمل کنند ناشناخته‌ترین فرد و اصلح‌ترین رئیس جمهور می‌شود؛ البته طبق نظرسنجی‌ها تا 15 روز گذشته میزان رای آوری بسیاری دیگر از چهره‌های محبوب از دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب نیز بیش از 24 و 25 درصد نبوده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد