واردات 90 درصدی کاغذ را گران کرد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7414|12:50 - 1392/02/14
نسخه چاپی
به گزارش مشرق، عضو اتحادیه کاغذفروشان گفت: تا چند روز آینده قیمت کاغذ در بازار کاهش می یابد. سید حسین میرباقری در گفتگو با خبرنگار اقتصادپرس اظهار داشت: افزایش نرخ ارز تاثیر مستقیم بر گران شدن کاغذ دارد زیرا 90درصد کاغذ مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود .

وی درباره میزان تولید در داخل کشور افزود: 10درصد کاغذ مورد نیاز کشوراز سوی شرکت کاغذ مازندران و پارس کاغذ تولید می شود .

وی درباره علت افزایش قیمت کاغذ از هفته گذشته توضیح داد: واردکنندگان بر اساس نیاز داخلی اقدام به خرید این محصول کرده اند اما برای اجرای طرح شباب (طرح اظهار الكترونيكي كالا) ، کاغذهای خریداری شده حداقل 20 روز بیشتر در گمرک    می مانند که این مدت زمان که گاهی اوقات نیز افزوده شده و سبب بر هم خوردن توازن میان عرضه و تقاضا می شود ،  در نتیجه شاهد بالا رفتن قیمت این کالا در بازار بودیم.

وی خاطر نشان کرد: باید هماهنگی های لازم میان واردکنندگان، وزارت صنعت و گمرک ایجاد شود و به حتم تا چند روز آینده این کالا ترخیص شده و پس از توزیع دربازار شاهد کاهش قیمت های خواهیم بود.

میرباقری در پایان  تاکید کرد: هنگامی که 90درصد نیاز داخلی به یک کالا از خارج تامین می شود پس باید انتظار داشت که نوسان قیمت ها می تواند موجب افزایش ناگهانی نرخ آن محصول شود اما امیدوارم این مساله به زودی حل شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد