استقبال ایران از طرح واشنگتن و مسکو

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 9375|22:56 - 1392/02/20
نسخه چاپی
فارس: معاون رئیس جمهور ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت تهران از طرح واشنگتن و مسکو برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه استقبال کرد.
 
محمد جواد محمدی‌زاده، معاون رئیس جمهور امروز، جمعه در ژنو گفت ایران از طرح آمریکا و روسیه برای فراهم آوردن زمینه‌های مسالمت‌آمیز بحران سوریه از طریق برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی استقبال می‌کند.

روز سه‌شنبه این هفته، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که به مسکو سفر کرده بود، پس از دیدار با مقامات روسیه، در یک نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، اعلام کرد که دو کشور خواهند کوشید با برگزاری یک اجلاس بین‌المللی، زمینه حل مسالمت آمیز بحران سیاسی سوریه را فراهم آورند. آنها همچنین گفتند که از مذاکره بین دو طرف درگیر در جنگ داخلی سوریه به منظور پایان دادن به خشونت در آن کشور حمایت می‌کنند.

آقای محمدی‌زاده به خبرگزاری رویترز گفت: «امیدوارم که این نشست هم در ژنو برگزار شود. جمهوری اسلامی هم بیش از حد خوشحال خواهد شد که هر کاری بتواند را در این راستا انجام دهد. ما انتظار داریم بخشی از فرایندی باشیم که صلح و زندگی بهتر را به مردم سوریه برمی‌گرداند.»

وی که برای شرکت در یک کنفرانس محیط زیست در سوئیس حضور داشت افزود: «ما با این دیدگاه که راه حل سوری ـ سوری از طریق گفت‌وگوهای سیاسی و دیپلماتیک تنها راه حل است، بسیار موافقیم.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد