جا گذاشتن وسایل اتاق عمل در بدن 322 بیمار!

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 9424|07:50 - 1392/02/21
نسخه چاپی
گزارش واحد مركزی خبر، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام كرد: در چهار سال گذشته، در 322 عمل جراحی، وسایل اتاق عمل در داخل بدن بیمار جا مانده، در 214 مورد، سمت اشتباهی بدن بیمار عمل شده و در 58 مورد، پیوند به محل نادرست صورت گرفته است. اگرچه برای پیشگیری از این قبیل اشتباهات فاحش، برگه هایی آماده شده است، این قبیل اشتباه ها كماكان ادامه دارد.

در یكی از این اشتباه ها، انبرك (فورسپس) به طول حدود 18 سانتی متر در مثانه یك بیمار زن جا ماند و وی را دچار دردهای شدید كرد. پس از سه ماه، زمانی كه وی برای ام آر آی اعزام شد، به علت بزرگ بودن انبرك، آهن ربای قدرتمند دستگاه ام آر آی تلاش كرد در زمان عكس برداری، این انبرك بزرگ را به بیرون بكشد.

وی می گوید: نمی دانستم كه چنین اشتباه بزرگی نیز ممكن است اتفاق بیفتد. این بیمار اگرچه پس از شكایت، خسارت دریافت كرد، تا پایان عمر از زخم درون شكم رنج خواهد برد.

دكتر مایك دوركین، مسوول سلامت بیماران در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس گفت:بیش از 700 اشتباه بزرگ در 4 سال، خیلی زیاد است اگرچه

حتی یك مورد اشتباه بزرگ در یك هفته یا یك روز یا یك بیمارستان نیز زیاد است. ما این اطلاعات را جمع می كنیم تا بر آموزش هایمان بیفزاییم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد