رونق قاچاق و بازار سیاه داروهای ناسالم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16428|09:22 - 1392/03/09
نسخه چاپی
عفت رییسی سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ سال‌ها است داروهای یکسانی برای بیماری زنبورها به کشور وارد می‌شود که باعث شده تا زنبورها نسبت به این داروها مقاوم شوند.

وی افزود: وظیفه سازمان‌هایی مانند سازمان دامپزشکی این است که تا داروهای موثرتری که آلودگی کمتری دارند را به کشور وارد کنند تا عوارض کمتری برای صنعت زنبورداری ایجاد کند.

**ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو

مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران نبود داروهای استاندارد و ارگانیک را یکی دیگر از مشکلات صنعت زنبورداری دانست و گفت: برای ساماندهی به بازار داروهای مورد نیاز این صنعت باید ابتدا با حمایت از تولیدکنندگان داخلی که تاکنون موفق شده‌اند در تولید داروهای مورد نیاز برای بیماری زنبورها گام‌های موثری بردارند، آن را جایگزین داروهای وارداتی کرده و سپس از قاچاق برخی داروها که عمدتا جزو داروهای ناسالم و غیرایمن بوده و از کشورهایی مانند عراق، ترکیه و چین به صورت قاچاق وارد می‌شوند جلوگیری کرد.

رییسی سرحدی ادامه داد: مهمترین بیماری‌هایی که در صنعت زنبورداری وجود دارد کنه واوروا و بیماری نوزما است که اتحادیه زنبورداران درصدد است تا با حمایت از تولیدکنندگان داخلی بتواند داروهای موثر برای این بیماری‌ها را در اختیار زنبورداران قرار دهد.

وی تاکید کرد:‌ مسوولان باید داروهای استاندارد، طبیعی و ارگانیک را برای درمان بیماری زنبورها وارد کنند و با حمایت از تولیدکنندگان داخلی که مهمترین مشکل آن‌ها افزایش هزینه‌های تولید است بتوانند گامی در جهت خودکفایی در این صنعت بردارند در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای برای صنعت زبنورداری به وجود خواهد آمد.