تهيه متريال هاي حفر 100 حلقه چاه نفت

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16429|09:23 - 1392/03/09
نسخه چاپی
به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نادر قرباني گفت: با توجه به اينکه بايد 180 حلقه چاه در ميدان آزادگان جنوبي مشترک ايران و عراق حفاري شود هم اکنون متريال هاي حفاري 100 چاه آماده شده است و توسعه اين ميدان به عنوان بزرگترين ميدان مشترک ايران و عراق شتاب مي گيرد.

وي افزود: اين متريالها شامل سلرهاي حفاري (پايه هاي نصب دستگاه هاي حفاري)، دستگاهاي  حفاري، لوله حفاري و کمپ هاي حفاري است.

وي با بيان اينکه مطالعات توسعه ميدان آزادگان جنوبي به پايان رسيده و مهندسي پايه اين طرح نيز در حال تکميل است اضافه کرد: به منظور پيشرفت بهتر امور، دانشگاه صنعت نفت به عنوان هاب پژوهشي (هاب از جمله تجهيزات سخت‌افزاري است که از آن به منظور برپاسازي شبکه‌هاي کامپيوتري استفاده مي‌شود) ميدان آزادگان جنوبي تعيين و طرح هاي پژوهشي متعددي نيز براي اين ميدان تعريف شده است.

مدير عامل شرکت مهندسي و توسعه نفت (متن) در خصوص ميدان آزادگان شمالي با تاکيد بر برنامه ريزي شرکت متن براي تحقق توليد روزانه 20 هزار بشکه از اين ميدان در مرحله زودهنگام گفت: طبق برنامه بايد 58 حلقه چاه در اين ميدان حفاري شود که تاکنون حفاري بيش از نيمي از چاه ها به پايان رسيده است.

قرباني با بيان اينکه پيشرفت فيزيکي کار در آزادگان شمالي به حدود 50 درصد رسيده است افزود: فعاليت هاي توسعه اي در اين ميدان از روند مطلوبي برخوردار است.

آخرين برآوردها از وجود 6 و نيم  ميليارد بشکه نفت درجا در ميدان آزادگان شمالي حکايت دارد و  ضريب بازيافت از اين ميدان نيز 6 تا 7 درصد تخمين زده شده است.

ميدان آزادگان در 120 کيلومتري غرب اهواز و در منطقه مرزي مشترک ايران و عراق واقع شده است.