گوگل با بالن به آفریقا اینترنت می دهد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16434|09:26 - 1392/03/09
نسخه چاپی
به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی جهان در نظر دارد با سرمایه‌گذاری بر روی اینترنت بی‌سیم زمینه دسترسی به خدمات باند پهن را برای مناطق محروم به ارمغان آورد.

هدف اصلی گوگل در اشاعه خدمات دسترسی به باند پهن بی‌سیم این است که مجوز استفاده از اینترنت پرسرعت را برای گوشی‌های ساده و با پردازنده ضعیف به ارمغان آورد تا تمامی کاربران اپراتورهای سیار بتوانند از خدمات پهن باند استفاده کنند.

گوگل در مقابل استفاده از خدمات سنتی و زیرساخت مبتنی بر کابل، در نظر دارد با استفاده از پلت‌فرم‌های مرتفع چالش‌های ارتباطاتی را از میان بردارد.

این هدف گوگل منجر به ارائه خدمات بی‌سیم و حامل‌های دیتا از طریق میدان اطلاعاتی موجود در فضا شده است.

گوگل در نظر دارد با استفاده از بالنی که در چند کیلومتری میدان زمین به پرواز در می‌آید، حامل‌های داده را از طریق سیستمی چون وای‌فای به مشترکان عرضه کند.

اولین نقطه هدف این شرکت نیز جنوب شرقی و مناطق اطراف صحرای آفریقا است.

گوگل از سال 2010 در حوزه خدمات باند پهن و برودکست سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده و تجارب خوبی نیز به دست آورده است به گونه‌ای که در سال 2010 سیگنال‌های برودکست را برای شبکه‌های تلویزیونی توسعه داد و خدمات آن را به مناطق آفریقایی نیز بسط داد. علاوه بر آن، این شرکت زیرساخت فیبرنوری پرسرعت را در ایالات غرب میانه نیز توسعه داده است.

برنامه جدید گوگل هم که اینترنت بالنی است، طرح جدیدی در راستای توسعه دسترسی به اینترنت در مناطق پرجمعیت و حومه‌ای است که شاید زیرساخت ارتباطاتی در آن اماکن توسعه چندانی نداشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد