جباری: بازرسان انتخابات در گلستان باید مقید به ولایت و خوشنام باشند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16445|09:37 - 1392/03/09
نسخه چاپی

به گزارشخبرگزاری فارساز گرگان به نقل ازروابط عمومی استانداری گلستان، علی‌اصغر جباریدر جلسه بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه بازرسان می‌توانند آرامش خاطر را بر روح حاکم بر جریان انتخابات ایجاد کنند، اظهار داشت: به همین دلیل باید افرادی به عنوان بازرس انتخاب شوند که مقید به ولایت، قانون، خوشنام و خوش‌فکر باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، راه اساسی جلوگیری از بروز مشکلات انتخاباتی، انتظام کامل به قانون است.

جباری افزود: بازرس انتخابات در سطح استان مکلف است بر قوانین انتخابات تسلط کامل داشته باشد و این تسلط نیز جزء به سبب آموزش مداوم تحقق نمی‌یابد.

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه سه دسته منتظر اعلام نتایج انتخابات ایران هستند، گفت: دسته اول مسلمانان جهان هستند که منتظر آثار و برکات این انتخابات در عرصه بین‌الملل هستند و دسته دوم استکبار جهانی است که منتظر نتیجه انتخابات بوده تا ترفند و نقشه‌های پلید خود را برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

وی افزود: دسته سوم خیل عظیم مردم فهیم و انقلابی و با بصیرت کشورمان هستند که منتظرند تا مدیر اصلح انتخابی مردم بر این مسند و کرسی بنشیند و تحت زعامت و رهبری مقام عظمای ولایت، انقلاب را از گزند توطئه اجانب و دشمنان، محافظت کنند.

مسئول بازرسی انتخابات استان گلستان متذکر شد: همه ما مکلف هستیم که با استناد به ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری، منابع انسانی و مالی خود را برای اجرایی کردن مهمترین امر کشور که انتخابات است، اختصاص دهیم.

دبیر و عضو بازرسی انتخابات گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمام دست‌اندرکاران انتخابات باید در راستای فرمایش مقام معظم رهبری گام بردارند، گفت: بنابر اطلاعیه‌های واصل شده از بازرسی مرکزی انتخابات کشور، تذکرات و وظایف به بازرسی انتخابات شهرستان‌ها و بخش‌ها اعلام شده است.

برگزاری همایش آموزشی و توجیهی بازرسی انتخابات شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه گلستان

محمدعلی نوبخت افزود: در نظر است در هفته آتی همایش آموزشی و توجیهی بازرسی انتخابات شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان با حضور استاندار و مسئولان امنیتی و انتخاباتی استان برگزار شود.

به گفته وی، با هماهنگی‌های به عمل آمده با دفتر آموزش و پژوهش استانداری، دوره آموزش «آشنایی با قوانین انتخابات» نیز همزمان با برگزاری این همایش برای بازرسان منتخب در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد