صادرات محصولات رنو از ایران به 13 کشور

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16457|09:56 - 1392/03/09
نسخه چاپی
به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نماینده رنو در ایران در یک نشست خبری گفت: فاز اول دور جدید فعالیت‌های رنو در ایران از سال 2010 تا 2013 در زمینه افزایش تولید و عرضه مدل‌های جدید محصولات رنو در ایران متمرکز بود و در فاز دوم نیز که از سال 2013 تا 2016 ادامه دارد در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و تثبیت ایران به عنوان پایگاه صنعتی رنو در خاورمیانه که هم اکنون با تاسیس رنو خاورمیانه کلید آن زده شده فعالیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: افزایش تنوع مدل‌های تولیدی،‌افزایش سرمایه‌گذاری در ایران که طرح توجیهی آن آغاز شده و آغاز صادرات از ایران از جمله رئوس برنامه‌های فاز دوم فعالیت‌های رنو در ایران خواهد بود.

کارگر با بیان این‌که مطمئنا مشکلاتی در زمینه فعالیت در ایران وجود دارد تصریح کرد:‌ البته توسعه فعالیت‌ها در ایران نه تصمیم شخصی من بلکه تصمیم مدیر عامل و مسوولان ارشد شرکت رنو است. به گونه‌ای که آن‌ها عنوان کرده‌اند ایران شریک استراتژیک ما بوده و کار در این کشور ادامه خواهد یافت.

وی در زمینه دلایل کاهش تولید تندر 90 و مگان اظهار کرد:‌ به دلایلی چون مشکلات جابه‌جایی مالی و مشکلات برخی قطعه سازان ایرانی تولید این دو خودرو در حال حاضر به صد دستگاه در روز کاهش یافته است که البته مطمئنیم با فعالیت‌های انجام شده این وضعیت بهبود خواهد یافت.

او هم‌چنین درباره قیمت تمام شده تولید این دو محصول خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که مسوولان پارس خودرو و ایران خودرو در زمینه قیمت تمام شده تولید تندر 90 در ایران کرده‌اند، صحیح است. زیرا متاسفانه هزینه‌های تولید این محصول افزایش یافته است.

مدیر عامل رنو خاورمیانه با بیان این‌که علیرغم افزایش قیمت همچنان درخواست خرید تندر 90 و مگان در ایران بالا است خاطرنشان کرد: ایران کشوری بسیار قوی با جمعیتی بالا و منابع طبیعی غنی است همچنین سطح سواد و وجود افراد تصحیل کرده در ایران قابل توجه است به همین دلیل با وجود تمام مشکلات و افزایش هزینه‌ها انتخاب رنو ادامه فعالیت در ایران است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص نوع عملکرد شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده واردات محصولات رنو به ایران اظهار کرد: متاسفانه هنوز نارضایتی‌هایی از عملکرد این شرکت وجود دارد به عنوان مثال در بخش‌های مختلف بازاریابی،‌ ارائه خدمات به مشتری و خدمات پس از فروش مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

کارگر در زمینه تاثیر انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران بر عملکرد فعالیت این شرکت در ایران گفت: مطمئنا اتفاقات سیاسی در کشورها نمی تواند در فعالیت‌های تجاری تاثیر تعیین کننده داشته باشد. به عنوان مثال پیش از این شاهد بوده‌ایم که در مصر اتفاقات زیادی رخ داد اما همچنان فعالیت‌های ما در این کشور ادامه دارد، همچنین شاهد بودیم در انتخابات فرانسه سارکوزی رفت و اولاند آمد اما در برنامه‌های رنو در زمینه فعالیت در ایران تغییری حاصل نشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه‌های تولید محصولات رنو در ایران حدود 20 درصد گران‌تر از هزینه‌های تولید در کشورهایی است که بهره وری را افزایش داده‌اند. با این حال اعلام می‌کنم به عنوان مسوول فعالیت‌های رنو در خاورمیانه حتی اگر خودرویی که از رومانی می خواهد وارد 13 کشور خاورمیانه شود ارزان‌تر از خودروی تولیدی در ایران باشد، اجازه این کار را نداده و صادرات به این 13 کشور باید از ایران صورت گیرد.

به گفته وی، در حال حاضر حجم صادرات شرکت رنو به 13 کشور خاورمیانه حدود 20 هزار دستگاه در سال است که البته باید بیش از این افزایش یابد. زیرا ظرفیت مصرف خودرو در این کشورها حدود سه میلیون دستگاه در سال است. همچنین هم اکنون بیش از 10 درصد بازار ایران در اختیار برند رنو است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد