واردات رسمی تلفن همراه با شبنم 6 برابر شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16612|16:12 - 1392/03/09
نسخه چاپی
به گزارش فارس محمود اعلایی در مراسم آغاز به کار اپراتور چهارم طرح شبنم با بیان اینکه طرح شبنم از سال 91 در دستور کار قرار گرفته و مواد قانونی آن تعیین و به زودی توسط شورای نگهبان ابلاغ می‌شود گفت: مردم، وارد کنندگان، دولت و حاکمیت و واحدهای صنفی 4 ذینفع اجرای طرح شبنم در کشور هستند.

 

وی افزود: اجرای این طرح باعث می‌شود، تا مصرف کنندگان به صحت اطلاعات ارائه شده اعتماد کنند، از سلامت و امنیت کالا اطمینان داشته باشند و همچنین برچسب شبنم می‌تواند واردات رسمی را افزایش و واردات غیر رسمی را در کشور کاهش دهد.

 

وی افزود: اجرای طرح شبنم در مبارزه با قاچاق کالا نقش اساسی دارد و در سطح توزیع و واحدهای صنفی نیز می‌تواند نقش مهمی در ارائه کالا با اطلاعات درست داشته باشد.

 

وی افزود: در سال 89 واردات رسمی تلفن همراه 30 میلیون دلار، در سال 90، 93 میلیون دلار و در سال 91، 176 میلیون دلار واردات تلفن همراه داشته‌ایم و این به معنای آن است که اجرای طرح شبنم باعث شده است، تا واردات رسمی تلفن همراه 6 برابر شود.

 

مجری طرح شبنم با تاکید بر اینکه اجرای طرح ملی همکاری ملی را می‌طلبد، گفت: تاکنون 800 میلیون واحد کالا طرح شبنم دریافت کرده‌اند و با اجرای اپراتوار چهارم همه کالاها موفق به دریافت طرح شبنم می‌شوند.

 

وی افزود: طرح شبنم یک طرح زیر ساختی است و می‌تواند اصلی‌ترین زیر ساخت در مدیریت توزیع کشور باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد