گفتگو بایک فروشنده کتاب

میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص های توسعه به شمار می رود

کد خبر: 16781|10:33 - 1392/03/10
نسخه چاپی
میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص های توسعه به شمار می رود
پایگاه خبری امروله: اگربتوانیم مردم رابه هرترتیب که می شود با کتاب وکتابخوانی تشویق وترغیب کنیم توانسته ایم گامی مثبت در جهت پیشرفت جامعه برداریم
" ناصر گراوندی " در گفتگو با امروله عنوان کرد : طی بیست سالی که در زمینه کتاب فروشی فعالیت دارم متاسفانه در چند سال اخیر استقبال مردم از خرید و مطالعه کتاب رو به کاهش بوده است که  یکی از عوامل مهم کاهش خرید مردم گرانی این کالای فرهنگی می باشد.

گراوندی بیان کرد:تعدادي از كارشناسان حوزه كتاب بر اين باورند كاهش هزينه‌هاي چاپ و نشر كتاب مردم را به مطالعه و كتابخواني ترغيب مي‌كند.
آنها معتقدند هرچه قيمت كاغذ ارزان‌تر باشد فرهنگ يك كشور هم بالاتر خواهد بود. زماني كه كاغذ ارزان شود چاپ كتاب هم ارزان خواهد شد و مردم راحت تر مي‌توانند كتاب را تهيه كنند.اگر دولتمردان يارانه‌اي كه به نان مي‌دهند براي كاغذ هم در نظر بگيرد حتماً همه اهل مطالعه خواهند شد.
گران شدن كتاب باعث شده است كه اكثر خريداران كتاب به كتاب‌هايي كه پيشتر چاپ شده‌اند، بسنده كنند. از طرفي ديگر اكثر مخاطبان اين بازار دانشجويان و دانش‌آموزان هستند و با توجه به سطح درآمد و هزينه تحصيل، آنها ترجيح مي‌دهند كه بيشتر براي خريد كتاب‌هاي درسي و هزينه تحصيل برنامه‌ريزي كنند. افزايش قيمت كتاب باعث شده است كه آنها كمتربراي خريد كتاب هزينه كنند.

وی در پایان گفت: یکی ازعمده ترین وبهترین راههای افزایش اطلاعات عمومی مطالعه کتاب می باشدکه این امر زمینه ساز گامهای بعدی برای رفع نیاز می باشدوبه گونه مطلوب آنها رابه قله پیشرفت درهمه زمینه های مادی ومعنوی میرساند.اگربتوانیم مردم رابه هرترتیب که می شود با کتاب وکتابخوانی تشویق وترغیب کنیم توانسته ایم گامی مثبت در جهت پیشرفت جامعه برداریم. به امید انکه دوباره شاهد استقبال پرشور مردم بخصوص مردم فرهنگ دوست صحنه از این یار مهربان باشیم.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد