بی‎تاثیر بودن تحریم بر تولید نفت ایران

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17651|13:08 - 1392/03/12
نسخه چاپی

 

وزير نفت جمهوري اسلامي ايران اعلام کرده است که تحريم‎هاي غيرقانوني تحت حمايت امريکا عليه ايران هيچ تاثيري بر توليد نفت خام اين کشور نداشته است.


رستم قاسمي اين اظهارات را روز جمعه در يک کنفرانس مطبوعاتي که در شهر وين و در حاشيه يکصد و شصت و سومين اجلاس عادي سازمان کشورهاي صادر کننده نفت موسوم به اوپک برگزار شد، مطرح کرده است.

وزير نفت جمهوري اسلامي در همين خصوص تصريح کرد: «تحريم‎هاي غرب و فشارهاي يک‎جانبه هيچ تاثيري بر توليد نفت خام از سوي جمهوري اسلامي ايران نداشته و ايران که زماني وارد کننده فرآورده‎هاي نفتي بود اکنون به يکي از صادرکنندگان فرآورده‎هاي نفتي تبديل شده است.»

اتحاديه اروپا از يکم ژوئيه سال ۲۰۱۲ نفت ايران را هدف تحريم‎هاي يک‎‏جانبه قرار داد و علاوه بر آن شرکت‎هاي بيمه اروپايي را وادار کرد تا محموله‎هاي نفتي صادراتي از سوي جمهوري اسلامي را تحت پوشش بيمه قرار ندهند.

تحريم‎هاي غيرقانوني امريکا عليه جمهوري اسلامي ايران بر اساس اتهامات بي‎اساسي مبني بر اين که تهران در برنامه انرژي هسته‎اي خود اهداف نظامي را دنبال مي‎کند، به اجرا گذاشته شده است.

جمهوري اسلامي ايران با رد تمامي اين اتهامات اعلام کرده است که به عنوان يکي از امضا کنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته‎اي (ان پي تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‎المللي انرژي اتمي از حق استفاده صلح‎آميز از فناوري هسته‎اي برخوردار است.

از سوي ديگر آژانس بين‎المللي انرژي اتمي تا کنون چندين بار از تاسيسات هسته‎اي ايران به صورت سرزده بازرسي‎هاي متعددي را به عمل آورده ولي هرگز مدرکي دال بر انحراف برنامه انرژي هسته‎اي جمهوري اسلامي به سوي توليد سلاح اتمي به دست نياورده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد