انتقاد انصاریان از سعید شیرینی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17657|13:13 - 1392/03/12
نسخه چاپی
به گزارش قدس آنلاین، علی انصاریان که روزگاری بازیکن پرسپولیس بود و البته سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را هم دارد درباره حضور علی دایی در پرسپولیس می گوید: به نظر من او وظیفه‌ی خیلی سختی را قبول کرده است. پرسپولیس در دو، سه فصل گذشته شرایط خوبی نداشته و توقع هواداران در حال حاضر خیلی بالاست. البته تجربه‌ی قبلی دایی باید به او کمک کند که وارد حاشیه نشود. شاید در دو فصل گذشته که سرمربی راه آهن بوده از حاشیه‌ها به دور بوده و امنیتی داشته است اما امسال که به پرسپولیس بازگشته قرار نیست دوباره جواب همه را بدهد. به هر حال می‌دانیم که دایی با مصاحبه‌ها و جواب دادن به صحبت این و آن بعضی مواقع تیمش را از تمرکز دور می‌کند و این به ضرر خودش است. اگر دایی 10 نفر طرفدار دارد 100 نفر هم مخالف دارد و باید بداند که مخالفان همیشه هستند.


وی افزود: امسال بزرگ‌ترین حسن این است که دایی از ابتدا به پرسپولیس آمده و خودش تیم را می‌بندد. در پایان فصل هم این دایی است که باید جوابگوی نتایج باشد و مشکل سال‌های گذشته تکرار نمی‌شود. به هر حال پرسپولیس در زمان دایی دو باخت پشت سر هم به استقلال داد و با بودن بازیکنی مثل شیث رضایی به حاشیه می‌رفت و حتی آن سال‌ها این صحبت وجود داشت که این بازیکن توانایی خودش را در زمین نمی‌گذارد. دایی باید بداند همیشه آدم منتقد وجود دارد. حتی کسی که پایش یک بار هم به توپ فوتبال نخورده بعضی مواقع حرف‌هایی می‌زند که سرت سوت می‌کشد.


انصاریان با بیان این‌که حمید درخشان گزینه‌ی خوبی برای پرسپولیس بود، گفت: طبق ذهنیتی که همه داشتند قرار بود سرمربی از بین مایلی‌کهن و درخشان انتخاب شود اما همیشه وقتی دو نفر دعوا می‌کنند نفر سوم برنده می‌شود. به نظر من درخشان به درد پرسپولیس می‌خورد. او 20 سال پیش هم سرمربی این تیم بوده اما حالا همه‌ی پرسپولیسی‌ها باید به دایی کمک کنند که او موفق شود.


** نمی‌شود هرکسی را در خیابان پیدا می‌کنیم بگذاریم سرپرست!


مدافع دهه 70 پرسپولیس درباره‌ی وضعیت سرپرستی این تیم و انتقادهایی که به سعید شیرینی وارد می‌شود، اظهار کرد: من از همان روز اول که سرپرست اعلام شد گفتم این کار اشتباه است. کسی که روی نیمکت پرسپولیس می‌آید باید وزنه‌ای باشد. نمی‌شود هرکسی را در خیابان پیدا می‌کنیم بگذاریم سرپرست یا این‌که به خاطر رفاقت و جان من و جان تو این کار را بکنیم! یادمان نرفته که محمود خوردبین 20 سال روی نیمکت پرسپولیس نشست. وقتی فوتبالی‌ها خیلی بیشتر می‌توانند کمک کنند چرا باید چنین کسی را بیاوریم؟ حداقل فردی را بیاوریم که یک چیزی از فوتبال بفهمد. سرپرست وظیفه دارد به عنوان اولین نفر به تمرین بیاید و آخرین نفر برود، اما در پرسپولیس برعکس است. حالا نمی‌دانم چه اتفاقی بین شیرینی و رویانیان افتاده که این فرد سرپرست پرسپولیس شده است.


انصاریان گفت: آدم‌هایی که از رختکن تیم به مدیران باشگاه خبر می‌دهند چه دردی از تیم دوا می‌کنند؟ ما که ستون پنجم نمی‌خواهیم. مگر باشگاه می‌خواهد از اتفاقات رختکن کتاب درست کند که کسی را بیاورند که آمار بدهد و بگوید که فلانی لباسش را عوض کرد و آن بازیکن این حرف را زد. این بدترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس است.


وی ادامه داد: با بودن این‌گونه آدم‌ها نه تنها پرسپولیس بلکه کل فوتبال ما ضربه می‌خورد. آن وقت افرادی مثل محمد دادگان باید در خانه بنشینند و شاهد نابودی فوتبال باشند. من از شما یک سوال می‌پرسم، از بین 18 تیم لیگ برتر مدیرعامل چند تیم فوتبالی بوده است؟ فقط و فقط رحیمی مدیرعامل سپاهان است که من حتی یادم می‌آید او مهاجم خوبی بود. اما به‌غیر از او همه از سیاست به فوتبال آمده‌اند. اگر به فوتبال اروپا هم نگاه کنید به‌غیر از دو، سه نفر که با پست‌های سیاسی وارد باشگاه‌ها شده‌اند و نمونه‌اش برلوسکونی در میلان است، همه‌ی باشگاه‌ها مدیران ورزشی دارند. اما در ایران برعکس است و از 18 تیم 17 تیم آدم سیاسی بالای سر تیمشان است. وقتی مدیر سیاسی به یک باشگاه می‌آید سه سال زمان می‌خواهد تا موفق شود. سال اول تیم را نابود می‌کند، سال دوم کمی یاد می‌گیرد و سال سوم تازه می‌تواند کاری انجام دهد.


** با یک جشن دهان پیشکسوتان را بستند


علی انصاریان در ادامه‌ی گفت‌وگویش با ایسنا با اشاره به این‌که مدیران باشگاه پرسپولیس دوست ندارند پیشکسوتان درباره‌ی این تیم نظر بدهند، گفت: آمدند یک جشن برای پیشکسوتان برگزار کردند تا دهان آنها را ببندند. الان از این 12 چهره‌ی ماندگار هیچ‌کدام نمی‌توانند درباره‌ی پرسپولیس نظر بدهند. آخر این چه معنی دارد؟ فریدون معینی که این همه در فوتبال سابقه داشته و رییس کمیته آموزش فدراسیون بوده نمی‌تواند نظر دهد؟ امثال کلانی و جاسمیان و ... جایی در باشگاه پرسپولیس ندارند؟


** شان علی کریمی را حفظ کنید


کاپیتان سابق پرسپولیس درباره‌ی بحثی که این روزها بین علی کریمی و مدیران باشگاه پرسپولیس به وجود آمده هم گفت: من الگوی خوبی در مربیان پیدا کردم و آن هم امیر قلعه‌نویی بود. ابتدای فصل قبل به او گفتند فرهاد مجیدی را بیاور ولی می‌گفت نه، اما به محض این‌که متوجه شد به این بازیکن نیاز دارد بهترین استفاده را از مجیدی کرد. حالا ما باید با علی کریمی همین کار را بکنیم. همه‌ی آن اتفاقات ناخوشایند برای مهدی مهدوی‌کیا افتاد و انگار پرسپولیسی‌ها باز هم ادب نشدند. ما می‌گوییم قبول با علی کریمی مشکل دارید اما بگذارید او در تیم باشد و شأنش را حفظ کنید. مثلا تا نیم‌فصل در بازی رفت با استقلال برای او بازی خداحافظی بگذارید. علی کریمی هر کاری نکرده باشد برای پرسپولیس جان کنده است. من می‌دانم که رابطه‌ی علی دایی با علی کریمی هم چندان خوب نیست. با آن اتفاقاتی که در دوره‌ی ما در تیم ملی افتاد هر آدم 50 درصد عاقلی می‌فهمید که این دو نفر با هم مشکل دارند. امیدوارم بهترین تصمیم را درباره‌ی کریمی بگیرند.


انصاریان در پایان گفت‌وگویش با ایسنا با تمجید از انتخاب غلامپور برای هدایت دروازه‌بان‌های پرسپولیس گفت: به نظر من او یکی از بهترین و بااخلاق‌ترین دروازه‌بان‌هایی است که در ایران بازی کرده است. من اولین بازی ملی‌ام را کنار او انجام دادم و از نظر من بهترین گزینه برای پرسپولیس بود. باید اجازه دهیم کارش را انجام دهد و از پرسپولیسی‌ها هم می‌خواهم به او کمک کنند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد