بدهی 24 میلیاردی استقلال

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17693|14:03 - 1392/03/12
نسخه چاپی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا امیدوار رضایی در حاشیه برنامه افتتاح دفتر شورای عالی راهبردی در فوتبال در جمع خبرنگاران درباره‌ی وضعیت کادر فنی و بازیکنان فصل آینده‌ی تیم فوتبال استقلال گفت: مدیریت و سرمربی تیم دغدغه‌ها و نظراتی دارند و نیز خواسته‌هایی برای تیم فصل آینده که قرار است در جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و جوانان آنها را مطرح کنیم که اگر ایشان قبول کرد برنامه‌ها ادامه یابد.

وی افزود: فتح‌الله‌زاده تقاضا کرده که به باشگاه کمک شود حالا از وزارتخانه یا سایر دستگاه‌های مرتبط. اما تا وقتی جلسه نگذاریم معلوم نیست چقدر از خواسته‌های آنها می‌تواند عملی شود. اگر وزیر ورزش قبول نکند باید یک جور دیگری با آنها صحبت کنیم و البته راه حل‌هایی برای اداره باشگاه بدون آن‌که پولی از وزارت ورزش بگیریم داریم که در گرو اختیار دادن وزارت ورزش و جوانان است.

رضایی در واکنش به این‌که رقبای شما از جمله سپاهان کارش را از مدت ها پیش آغاز کرده و پرسپولیس هم تمریناتش را شروع کرده و فکر نمی‌کنید شما چند روز عقب هستید؟ گفت: فصل گذشته هم تقریبا همین وضعیت وجود داشت اما تیم ما توانست قهرمان لیگ شود. من پیش‌بینی خوبی دارام و اوضاع استقلال را نگران‌ننده نمی‌بینم. ما در گذشته ثابت کردیم که در سختی‌ها چطور می توانیم خودمان را بالا بکشیم. بنده به احترام فدراسیون فوتبال به این جلسه آمده‌ام و از فدراسیون می‌خواهم نقش نظارتی خود را بیشتر اعمال کند تا قراردادهای زیرمیزی، بازیکن‌دزدی و اقدام به تهییج و ترغیب بازیکنان که همه یک کار غیرفرهنگی و غیرحرفه‌ای است از بین برود. امیداورم فدراسیون و کمیته انضباطی طبق آن‌چه که قبلا تصمیم گرفته است به اجرای درست تصمیماتشان پایبند باشند و به آنها عمل کنند.

وی افزود: در اروپا فدراسیون‌ها سالانه چندین مرتبه بر ریز عملکرد باشگاه‌های بزرگ نظارت می‌کنند. معتقدم اگر شرایط برای تیم‌ها مساوی باشد آن‌وقت می‌توانید ببینید که استقلال چه تیم خوب و موفقی است.

امیدوار رضایی در واکنش به این‌که آیا فتح‌الله‌زاده از نظر شما در باشگاه ماندنی است و اگر تغییراتی در مدیریت باشگاه اعمال شود یعنی نظر مستقیم وزیر ورزش و جوانان بوده، گفت: باشگاه اداری نیست و باشگاه را باید در قالب حرفه‌ای دید. ما باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم. همه‌ی اختیارات کافی برای تصمیم‌گیری به هیات مدیره سپرده شده و نظر ما این است که فتح‌الله‌زاده در تیم بماند. البته دغدغه مدیریت، هیات مدیره و سرمربی هم این است که استخوان‌بندی تیم حفظ شود. اگر به ما اختیار کافی بدهند تلاش می‌کنیم باشگاه را به جلو برده و از هر راه ممکن اعتبارات لازم را تامین کنیم.

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره‌ی وضعیت جواد نکونام و سید مهدی رحمتی و این‌که آیا با آنها مذاکره کرده است، گفت: با نکونام صحبتی نکردم اما با رحمتی صحبت کردم و او در استقلال می‌ماند. بالاخره یک سری از بازیکنان ناراحت بودند و شما یک نفر را پیدا کنید که ناراحت نباشد و دغدغه نداشته باشد.

وی در واکنش به این‌که برخی بازیکنان مدعی شده‌اند باشگاه در قبال آنها تبعیض قائل شده و به بعضی 10 درصد و به عده‌ای بیشتر داده و آنها که بیشتر گرفته اند الان سکوت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اینها به مدیریت باشگاه برمی‌گردد و ایشان باید پاسخگوی این مسائل باشد. طبیعی است که تعدادی از بازیکنان در مواجهه با چنین شرایطی که مشکلات زیادی داشتیم ناراحت باشند. بالاخره یکی از درخواست‌ها این است که برای ماندن آنها در استقلال باید مطالبات گذشته پرداخت شود. البته آنها هم نگاه مثبتی دارند و به باشگاهشان عشق ورزیده و همواره همراه استقلال بوده‌اند.

رضایی در واکنش به این‌که گفته می‌شود حساب‌های مالی استقلال شفاف نیست و این باشگاه بدهی زیادی دارد، گفت: حسابرس باشگاه توسط مجمع باشگاه انتخاب می‌شود و این حسابرس در حال حاضر مشغول حسابرسی وضعیت مالی باشگاه است. کارش هنوز تمام نشده اما به زودی تمام می‌شود و گزارش آن را در جلسه با وزیر ارایه می‌کنیم. استقلال باید مطالباتش را بدهد. از 10 سال پیش بدهی انباشته داشتیم اما با این حال انگیزه‌های حضور در استقلال بالاست.

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این‌که بددهی‌هایتان به طور دقیق چقدر است، گفت: حدود 18 میلیارد تومان بدهی میلیاردی و 6 میلیارد بدهی ارزی داریم که با نوسان قیمت ارز میزان آن تغییر می‌کند.

وی در واکنش به این‌که کمیته انضباطی فدراسیون گفته باشگاه‌های بدهکار تا وقتی که تکلیف بدهی‌هایشان را روشن نکنند نمی‌توانند قرارداد ببندند، گفت: این هم یکی از قوانین فدراسیون است که ما از آنها می‌خواهیم روی تمامی قوانین و مصوباتشان بایستند و آنها را اعمال کنند. مطالبات ما هم باید پرداخت شود.

رضایی درباره جلسه با عباسی خاطرنشان کرد: مدیریت در این‌باره در حال جمعن‌بندی است و به زودی برای زمان جلسه با عباسی با هماهنگی خود وزیر برنامه‌ریزی می کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد