شورای عالی اقتصاد ملی تشکیل می‎دهم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17991|23:01 - 1392/03/12
نسخه چاپی

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین کاری که در دولتم انجام خواهم داد تشکیل شورای عالی اقتصاد ملی ایران است تا اگر کوچک‌ترین حادثه‎ای در کشور رخ دهد شورای مذکور آن را بررسی و رسیدگی کند.

 به گزارش فارس، محسن رضایی عصر امروز در میان استقبال پرشور مردم استان گلستان اظهار داشت: اگر مسائل سیاسی، امنیتی و دفاعی در کشور دارای صاحب است و توانسته ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کند باید در زمینه اقتصادی نیز به کشوری صاحب‎نام تبدیل شود.

وی تشکیل ایالت‎های اقتصادی در ایران را یک اولویت مهم خواند و افزود: ایجاد ایالت‎های اقتصادی برای این است که ایران در حوزه اقتصاد صاحب پیدا کند.

اقتصاد، اشتغال، رسیدگی به کشاورزی و صنعت در ایران صاحب ندارد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ حادثه تلخ طلای سفید گلستان را غم‎انگیز خواند و تصریح کرد: این طلای سفید همانند موجود زنده‎ای بیش از 10 الی 20 سال آرام آرام، جان از بدنش جدا شد اما کسی دردش را مداوا نکرد.

رضایی دلیل بی‎توجهی به طلای سفید را در نداشتن صاحب در حوزه اقتصاد بیان کرد و افزود: سیاست، امنیت و دفاع در ایران صاحب دارد اما اقتصاد، اشتغال، رسیدگی به کشاورزی و صنعت در ایران صاحب ندارد.

وی با بیان اینکه تولید و ارزش از پژوهش آغاز می‎شود، ابراز داشت: تولید باید با آموزش، بازرگانی و صادرات عجین شود که متاسفانه همه این زنجیره‎ها در ایران قطع شده، چنانکه تولید دانش در کشور صورت می‎گیرد اما به خارج از کشور صادر شده و با فناوری گران دوباره به کشور باز می‎گردد.

باید در یک بسیج گسترده مبادرت به تولید ثروت، درآمد و اشتغال کنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ ایجاد خیزش عمومی در کشور را از دیگر اولویت‎های دولت خود خواند و گفت: در این خیزش بانوان، جوانان، زارعان، کارگران، معلمان و همه و همه باید در یک بسیج گسترده مبادرت به تولید ثروت، درآمد و اشتغال کنند.

رضایی با بیان اینکه 5 میلیون کسب و کار خانگی ایجاد خواهم کرد افزود: یارانه سبز را به کشاورزان می‎دهم تا کشاورزی از حالت سنتی به شکل مدرن و پیشرفته تبدیل شود.

وی یادآور شد: متوسط تولید کشاورزی فعلی در کشور با توجه به اینکه سنتی است به طور متوسط در ابتدای برنامه سوم در هر هکتار 5 تن بوده و اکنون این میزان به 4.5 تن رسیده است که 500 تن عقب‎نشینی را نشان می‎دهد.

جلوی تحریم‎های بیشتر را خواهیم گرفت

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بهره‎وری خاک، کشت و آب در کشور بسیار پایین و هزینه‎ها بالا رفته است، اذعان کرد: با وجود این شرایط اما درآمد کشاورزان، معلمان، بازنشستگان و کارگران فرقی نکرده است لذا قدرت خرید مردم پایین آمده و هزینه‎های تولید بالا و گرانی‎ها نیز افسار گسیخته شده است.

رضایی ابراز داشت: ماشین اقتصادی ایران همانند ماشینی است که در سرازیری افتاده و ترمز آن بریده است و هر روز پایین‎تر می‎رود که باید جلوی آن را بگیریم.

وی در خصوص سیاست خارجی گفت: آمریکایی‎ها و اروپایی‎ها در این مذاکرات، ایران را بازی می‎دهند و مرتبا وقت کشی می‎کنند، تحریم‎های اقتصادی را افزایش داده‎اند، لذا دیگر اجازه نمی‎دهیم که زمان بگذرد و کاری خواهیم کرد که مذاکرات به نتیجه برسد و جلوی تحریم‎های بیشتر را خواهیم گرفت.

فعلی سیاست خارجی ایران را تغییر می‎دهم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم تحریم‎ها 3 الی 4 یا 5 سال دیگر به طول بیانجامد، خاطرنشان کرد: این تحریم‎ها را باید در جایی قطع کنیم که برنامه این کار را آماده کردم و جزییات آن را ابتدا به تصویب مقام معظم رهبری خواهم رساند و بعد که پشتوانه کار را محکم کردیم انشاالله در سطح دیپلماسی راه می‎افتیم.

رضایی به مردم اطمینان داد که وضع فعلی سیاست خارجی ایران را تغییر می‎دهد و گفت: چنانچه سیاست خارجی فعال، کارآمد و موثر شود، ایران به عنوان یک بازیگر منطقه‎ای و بین‎المللی نقش بیشتری در آینده پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص فرهنگ بیان داشت: ما اگر ارتباط دولت با مردم را حفظ کنیم، برنامه‎های اقتصادی را برای شغل و کاهش گرانی عمل کنیم همچنین سیاست خارجی را به خوبی پیش ببریم اما در فرهنگ تغییری نکنیم زیبنده کشور اسلامی ایران نیست.

باید فرهنگ کار، تلاش و اخلاق را به سیاست برگردانیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار، تلاش و اخلاق را به سیاست برگردانیم، ابراز داشت: اگر دولتمردان ما اخلاق را رعایت کنند ،جامعه خود به خود فرهنگی می‎شود.

رضایی افزود: اگر دولتمردان تواضع و ادب داشته باشند و مسائل انسانی را رعایت کنند و به خاطر مسائل جزئی دست به یقه نشوند و به جای آن، روی مسایل شخصی، فقر، گرانی و بیکاری دعوا کنند آن وقت مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

وی متذکر شد: اگر روابط دولتمردان و کارگزاران را با مردم خوب کنیم و اعتماد مردم را جلب و با آنها با صداقت رفتار کنیم یقینا فرهنگ درست می‎شود.

کشور ایران دارای منابع فرهنگی است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: اگر اخلاق، صداقت و اخلاص در سیاست تقویت شود و برای خودمان و یا حزب و باندهای گروهی خود کار نکنیم و خدمت به  مردم را اولویت قرار دهیم مطمئن باشید با یک هزینه کم، یک اثر فرهنگی بسیار بزرگ در کشور می‎توان درست کرد.

رضایی افزود: مهمترین کار فرهنگی دولتم از اینجا شروع می‎شود که هم رفتار خودم و هم دولتی‎هایی که با بنده کار می‎کنند همچنین تیم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را اخلاقی می‎کنم تا بتوانیم یک اثر فرهنگی در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه کشور و استان‎های ما منابع فرهنگی هستند، اذعان کرد: استان گلستان تابلویی از ایران است و همه اقوام ایرانی در این استان با وحدت و همدلی زندگی می‎کنند لذا درصددم فرهنگ اقوام را تقویت کنم.

فقر، گرانی و بیکاری را از اشغال خرمشهر کمتر نمی‎دانم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: عده‎ای بر بنده خرده می‎گیرند چرا همیشه از اقوام ایرانی صحبت می‎کنید، اخیرا شخصی مقاله‎ای نوشته بود که آقای محسن رضایی دستش را که بلند می‎کند مانند دست بزرگ عشایری است من افتخار می‎کنم دستم دست اقوام ایرانی است.

رضایی بیان داشت: دست من یکبار دیگر دراز شده تا به کمک مردم و برای مردم به نظام اسلامی خدمت کنم.

وی با تاکید بر اینکه بنده فقر، گرانی و بیکاری را از اشغال خرمشهر کمتر نمی‎دانم، متذکر شد: اگر آزادی خرمشهر مقدس بود، بیرون کردن فقر، بیکاری، گرانی و عقب‎ماندگی نیز از این کشور مقدس است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد