شوراها باید به دنبال توسعه پایدار شهری با نگاه مدیریت کارآمد باشد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17997|23:03 - 1392/03/12
نسخه چاپی
به گزارش حوزهاحزاب باشگاه خبرنگاران، محمود صابر همیشگی اظهار داشت: تجمیع امکانات و ازدهام و شلوغی شهری سبب شده است تا مشکلات شهری با افزایش جمعیت هر روز پیچیده تر شود و این مسئله در کلان شهرها و شهرهایی با جمعیت میلیونی همواره مسائل و معضلات بسیاری را پیش پای مدیران شهری قرار دهد.

وی افزود: بر همین اساس حرکت یک‌سویه به سمت توسعه شهری نه تنها جوابگو نبوده بلکه بر بار مشکلات شهری نیز خواهد افزود.

 قائم مقام ستاد خدمتگزاران  با اشاره بر اینکه در بعضی مواقع برنامه و تصمیم‌سازی برای شهرها به صورت کامل به  اجرا در نمی‌آید بیان کرد: این نوع نگاه سبب می‌شود تا بخشی از شهر برروی خط توسعه قرار گیرد و بخشی دیگر از رصد مدیران پنهان بماند که این امر چالش‌های  مدیریت شهری را افزابش داده و بار مشکلات  را مضاعف می‌سازد .
 
صابر همیشگی با اشاره براینکه باید به دنبال توسعه پایدار شهری با نگاه مدیریت کارآمد باشیم افزود : هرگونه اقدام و عملیات شهری باید به گونه ای به اجرا در آید که همه شهروندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند نه اینکه اقداماتی صورت گیردکه تنها عده ای به اهداف خود برسند و توسعه طلبی را پیش رو قرار دهند.
 
وی تاکید کرد: باید نگاه به شهر انسان محور باشد نه اینکه انسان در خدمت شهر قرار گیرد؛ بر این اساس لازم است تا پاسخگوی به نیازهای اساسی شهروندان در اولویت کاری مدیران شهری قرار گیرد وباید در نظر داشت که توسعه محلی زمینه را برای توسعه  پایدار شهری فراهم می‌سازد.

قائم مقام ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفتخاطر نشان کرد: در روند توسعه  باید تمامی عناصر و اجزای شهری که می توانند در تصمیم گیری و تصمیم سازی دخیل باشند با نگاه جامع و داشتن برنامه و چشم انداز بکار گرفته شود ؛لذا در غیر این صورت عده‌ای با سو استفاده و فرصت طلبی به دنبال توسعه طلبی منافع شخصی و یا گروهی و حزبی خود خواهند بود .

انتهای پیام/

 
مطالب مرتبط :

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد