حاجتی: امام خمینی(ره) فصل جدیدی در جهان گشودند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18215|16:41 - 1392/03/13
نسخه چاپی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیخبرگزاری فارس، «میر احمدرضا حاجتی» مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز طی سخنانی در هفتمین همایش بین‌المللی امام(ره) و سیاست خارجی که با عنوان نهضت‌های اسلامی - مردمی و مدل تغییر از دیدگاه امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در دفتر مطالعات وزارت خارجه در حال برگزاری است، با اشاره به اثر منتشر شده خود با عنوان اثر امام خمینی در 13 سال قبل، ‌گفت: من در این اثر تأکید کردم که با توجه به واقعیات موجود آرمان‌های امام جهانی و فراگیر خواهد شد و تغییراتی که امام در جهان اسلام و کل جهان ایجاد کرد، بی‌تردید ادامه خواهد یافت.

وی افزود: باید اعتراف کنیم که نیم قرن پس از آغاز قیام، 35 سال پس از پیروزی انقلاب و 24 سال پس از رحلت امام خمینی، هنوز نتوانسته‌ایم ابعاد شخصیت امام را شناسایی و به درستی به جهانیان معرفی کنیم که در این زمینه دچار تقصیراتی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: یک محقق آمریکایی عنوان می‌کند که سازمان سیا به دستور کارتر تعدادی روانشناس برجسته را استخدام کرد که پیرامون شخصیت امام کار تحقیقاتی کنند، زیرا غرب نمی‌توانست مدل رهبری دینی، رهبری سیاسی، رهبری اجتماعی و رهبری اقتصادی که امام ارائه کرد، را درک کند.

وی با بیان اینکه امام را باید از نو شناخت، گفت: یکی از آثار بزرگ امام خمینی احیای آثار اسلامی بود و در واقع امام مخرج مشترک علمای دلسوزی بوده و هست که دغدغه نزدیک شدن انسان به خدا را داشته‌اند.

به گفته امام جمعه موقت اهواز، امام خمینی فصل جدیدی را گشود که بر اساس آن بر تمامی کشورها توجه به دین، خدا و آموزه‌های رهیافتی تداوم یافته است

وی ادامه داد: امروز هیچ دانشگاهی وجود ندارد که رشته اسلام‌شناسی نداشته و دختران محجبه در آن حضور نداشته باشند و این به خاطر اثری است که امام(ره) بر جای گذاشت.

وی با طرح دو پرسش که توجه عمیق بشریت به امام از کجا ناشی شده و عداوت به امام از کجا منشأ گرفته است، اظهار داشت: این ریشه در عظمت شخصیت امام دارد که باید بازخوانی شود.

وی با اشاره به این فرموده امام که «انقلاب محدود به ایران نیست و نقطه شروع جهان اسلام است»، گفت:‌ امام به خوبی وضعیت آینده را پیشگویی کرده بودند و من اطمینان می‌دهم که هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آینده نیز طلوع بیش از پیش انقلاب خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد