آمار ورود زائران به مدينه منوره از ابتداي عمره

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18233|16:54 - 1392/03/13
نسخه چاپی
به گزارش بي باک به نقل از خبرگزاری مهر، مقامات حج عربستان از ورود دو ميليون زائر به مدينه منوره از ابتداي موسم عمره خبر دادند كه اين موسم از ماه صفر گذشته آغاز شده است.

به گزارش روزنامه الوطن، همچنان تعداد زيادي از زائران و عمره گزاران از تمام مناطق جهان از طريق فرودگاه محمد بن عبدالعزيز وارد مدينه منوره مي‌شوند.

اين فرودگاه روزانه شاهد ورود ده‌ها پرواز بين المللي است و افزون بر آن از گذرگاه‌هاي زميني هم زائران وارد شهر پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) مي‌شوند.

مدينه منوره همچنين براي استقبال از زائران داخل عربستان پس از پايان امتحانات پايان سال مدارس و مراكز آموزشي ديگر آماده مي‌شود و انتظار مي‌رود هتل‌ها و آپارتمان‌هاي مخصوص اسكان زائران طي روزهاي آينده با نسبت بالايي از اشغال با توجه به افزايش تقاضا روبرو شوند.

از سوي ديگر، محمد البيجاوي مدير دفتر وزارت حج عربستان در مدينه منوره اعلام كرد: مدينه منوره از ابتداي موسم عمره، ميزبان حدود دو ميليون زائر بوده است.

وي افزود: وزارت حج عربستان از طريق دفتر مدينه منوره و تيم‌هاي ميداني بر مسائل مربوط به زائران از جمله بر هتل‌ها و آپارتمان‌هاي محل اسكان آنها با همكاري شوراي گردشگري و باستاني همكاري مي‌كند.

وي گفت: فيصل بن سلمان امير مدينه منوره برارائه تمام تسهيلات به زائران و عمره گزاران تاكيد كرده است.

همچنين از ابتداي موسم عمره تا كنون، چهارصد هزار زائر از جمهوري اسلامي ايران براي اداي عمره به سرزمين وحي مشرف شده اند كه اعزام آنها همچنان ادامه دارد.

شايان ذكر است، تاكنون حدود ۴۰۰ هزار زائر ايراني از استان‌هاي مختلف كشورمان به سرزمين وحي اعزام شده‌اند كه نزديك به ۳۶۰ هزار نفر پس از انجام مناسك به ايران اسلامي بازگشته‌اند و هم‌اينك حدود چهل هزار زائر ايراني در مدينه منوره و مكه مكرمه حضور دارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد