آمده ام تا خط اعتدال را جایگزین افراط کنم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18402|00:06 - 1392/03/14
نسخه چاپی
به گزارشخبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بحث سیاست داخلی و ظرفیت‌ها و اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی اظهار داشت: قانون اساسی حدود وظایف و اختیارات رئیس جمهور را مشخص کرده است در واقع اساس این قانون تناسب را بین مسئولیت و اختیارات معین کرده و رئیس جمهور در این چارچوب فعالیت های خود را آغاز می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تیم کاری رئیس جمهور گفت: اگر رئیس جمهور در مسئله‌ای با مشکلی روبرو شود طبق قانون اساسی، رهبر می‌تواند هماهنگی لازم را به وجود آورد و یا اینکه رئیس جمهور می‌تواند از افکار عمومی نیز کمک بگیرد.

وی تصریح کرد: اختیارات رئیس جمهور گاهی اوقات با هماهنگی قوا انجام می‌گیرد و یا در صورت نیاز می‌تواند از رهبر انقلاب نیز کمک بگیرد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: معیار من برای انتخاب اعضای کابینه راستگویی، درست کرداری، روشن اندیشی، واقع بینی و آینده نگری است، انسانی که درست کردار و پاکدست است و مدیریت و دانش کافی دارد می‌تواند درست عمل کند؛ لذا بینش و روش درست در کنار درستکاری به وجود می‌آید و فرد درست کردار خود به خود پاکدامن و دقیق و بامدیریت است.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توانید اسامی برخی افراد را برای وزارتخانه خود معرفی کنید؟ پاسخ داد: من تا زمان انتخابات اسامی برخی از شخصیت‌ها را که علاقمند به کار با آنها هستم در ضمن صحبت‌هایم اعلام می‌کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره احتمال حضور افراد تکنوکرات در کابینه خود گفت: تکنوکرات‌ها کسانی هستند که تخصص ویژه دارند، در موضوعات ویژه از افراد متخصص استفاده می‌شود اما برای مدیریت‌های میانی به بالا شرایط خاصی مدنظر قرار می‌گیرد.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا چه اندازه توان فعالیت با مخالفین و منتقدین خود دارید؟ گفت: تیم کابینه با کار کردن مدیران در سراسر کشور دو مقوله جدا از هم است به طوریکه مدیران می‌توانند به برخی موضوعات منتقد باشند اما در مورد تیم کابینه شرایط فرق می‌کند چرا که زمانی کسی به طور کلی به اساس و راه و روش دولت انتقاد دارد که در اینجا می‌بایست او را قانع و با او بحث کرد، بنابراین انتقاد در حد اینکه فردی در یک موضوع نظر خاصی داشته باشد طبیعی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنده در طول 35 سال گذشته در هر نهادی که مسئولیت داشتم با هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب کار کرده‌ام، من مشکلی با جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان ندارم، بلکه مشکل اصلی من با افراطیون تندرو است.

روحانی با بیان اینکه با افراد میانه رو مشکل و مسئله‌ای ندارم گفت: من با افراد میانه رو اختلافی ندارم چرا که آمده‌ام خط اعتدال را جایگزین افراط کنم، افراطیون همیشه مشکلات آفریده‌اند اما کار با افراد معتدل از هر جناح که باشند آسان است.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: همکاری با فردی که اساسا مسیر دولت را قبول ندارد سخت است، اما اگر کسی بر سر موضوعی نقدی را مطرح کرد این امر مفید و سازنده است چرا که تضارب آراء مفید و سازنده است.

این کاندیدای اصلاح‌طلب با بیان اینکه ریل دولت قانون است اظهار داشت: مجلس نیز باید بر ریل قانون اساسی حرکت کند، در مورد مسایلی که مربوط به امنیت ملی و یا سیاست‌های کلی نظام است دبیر شورای امنیت ملی و رهبر انقلاب تصمیم‌گیری می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه دولت باید قانونگرا باشد گفت: دولت می‌بایست هم قانون اساسی و هم قانونی را که مجلس تصویب می‌کند اجرا کند و موظف است به قانون و اسناد فرادستی متعهد باشد و به آنها عمل کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد