ولایتی: اگر رئیس جمهور شوم با فرانسه همکاری می کنم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18578|14:05 - 1392/03/14
نسخه چاپی
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد در صورتیکه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، با فرانسه برای رفع مسئله سوریه همکاری خواهد کرد.
 
به گزارش فارس، «علی اکبر ولایتی» در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در صورتیکه در انتخابات ریاست‌جمهوری 14 ژوئن (24 خردادماه) پیروز شود، با فرانسه برای رفع مسئله سوریه همکاری خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: پیشنهاد من، در صورتیکه در انتخابات پیروز شوم، این است که ایران و فرانسه برای مذاکره با یکدیگر بنشینند و با یکدیگر همکاری کنند تا یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه پیدا کنند. من برای انجام چنین کاری آمادگی دارم.
 
کشورهای غربی به ویژه آمریکا تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به گروه‌های شورشی و مخالف «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، کمک کنند و همچنین به دنبال ارسال سلاح برای مخالفان سوری که به دنبال سرنگونی اسد هستند، می‌باشند.
 
ولایتی به خبرگزاری فرانسه گفت: فرانسه آخرین فرصت خود را برای مداخله مثبت به منظور رفع بحران سوریه از دست داد اما از آنجایی که فرانسه تاریخ طولانی در روابط با سوریه و لبنان داشته است، منجر شده تا جایگاه بهتری در مقایسه با دیگر کشورهای غربی برای رفع بحران سوریه داشته باشد.
 
حدود یک ماه پیش «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت‌وگوهایی را با یکدیگر درباره سوریه برگزار کردند و به توافق رسیدند تا یک کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه در «ژنو» برگزار کنند.
 
بر اساس این گزارش، فرانسه درباره نقش ایران در نشست ماه آینده ژنو درباره سوریه ابراز تردید کرده است به طوریکه «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه مدعی شد: ایران خواستار یک راه‌حل سیاسی نیست.
 
ولایتی که مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل است، درباره کنفرانس ژنو گفت: نشست ژنو یک فرصت است.
 
وی درباره موضع ایران در صورتیکه کنفرانس ژنو، پیشرفت‌هایی را حاصل آورد، گفت: تهران خواستار یک راه‌حل سیاسی و نه نظامی (برای سوریه) است. ایران به جای دولت سوریه تصمیم‌گیری نمی‌کند. اگر آنها (دولت سوریه) نتیجه کنفرانس ژنو را بپذیرند، ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد