بررسی شانس صعود به جام جهانی/ ایران هنوز هم برای صعود مستقیم شانس دارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18589|14:14 - 1392/03/14
نسخه چاپی

گروه ورزشی-تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امشب از ساعت 20:45 در دوحه به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت، که تنها کسب 3 امتیاز در این دیدار می تواند امیدهای صعود به جام جهانی را برای ما زنده نگه دارد.

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر با 7 امتیاز در رتبه سوم و پس از تیمهای ازبکستان(11 امتیاز از 6 بازی) و کره جنوبی (10 امتیاز از 5 بازی) قرار گرفته است که اگر می خواهد صعود خود به جام جهانی را به اما و اگرها نکشاند باید در این دیدار بر قطر غلبه کند و چشم انتظار سایر بازی ها در گروه خود بماند.

به گزارش بولتن نیوز؛برای روشن شدن وضعیت تیم ملی در بازی های پیش رو و بررسی وضعیت تیمهای همگروه با ایران نگاهی کوتاه می اندازیم به بازی های آینده تیم ملی ایران و سایر تیمهای حاضر در گروه اول مقدماتی جام جهانی.

شاگردان کی روش در حالی امشب به مصاف قطری ها می روند که در سوی دیگر، کره جنوبی و لبنان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. چنانچه ملی پوشان ایران بتوانند 3 امتیاز این بازی را کسب کنند 10 امتیازی شده و هم امتیاز با کره جنوبی و بدلیل تفاضل گل کمتر در رتبه سوم باقی خواهند ماند.

البته باید منتظر ماند و دید در دیدار دیگر مابین کره جنوبی و لبنان چه نتیجه ای رقم خواهد خورد. هرچند فوتبال قابل پیش بینی نیست اما باتوجه به وضعیت جدول شانس کره جنوبی برای پیروزی در این بازی بیشتر از لبنان خواهد بود و می توان پیش بینی کرد کره جنوبی با کسب پیروزی برابر لبنان 13 امتیازی خواهد شد و به تنهایی بر صدر جدول گروه اول تکیه خواهد زد. پس به احتمال فراون آرایش جدول در پایان سه شنبه شب به این شکل خواهد شد که کره جنوبی از 6 بازی و با 13 امتیاز صدرنشین خواهد شد. ازبکستان از 6 بازی و 11 امتیاز در رده دوم جای خواهد گرفت و تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی احتمالی بر قطر و با 10 امتیاز در رده سوم قرار خواهد گرفت.

اما هفته بعدی رقابت ها نیز با 2 بازی حساس و سرنوشت ساز پیگیری خواهد شد. کره جنوبی و ازبکستان(تیمهای اول و دوم جدول) در حالی در سئول به مصاف هم خواهند رفت که شاید تساوی و حتی شکست ازبکستان در این دیدار کار را برای تیم ملی فوتبال کشورمان بیش از پیش برای صعود به جام جهانی آسان حواهد کرد. از سوی دیگر شاگردان کی روش با پیروزی در یک بازی به ظاهر ساده با لبنان در ورزشگاه آزادی می توانند (در صورت شکست ازبکستان برابر کره جنوبی و یا تساوی این دو تیم) رده دوم جدول را از آنِ خود خواهند کرد.

اگر حدس و گمان ها درست از آب در بیاید می توان پیش بینی کرد در پایان این هفته کره جنوبی با امتیاز احتمالی 16 و یا 14 از 7 بازی در صدر جدول قرار می گیرد. تیم ملی فوتبال کشورمان با 13 امتیاز در رده دوم و ازبکستان با 11 یا 12 امتیاز در رتبه سوم قرار خواهند گرفت.

بدترین حالت برای تیم ملی فوتبال ایران شکست کره جنوبی برابر ازبکستان است که امیدواریم این نتیجه رقم نخورد و سرنوشت سعودمان به جام جهانی در دستان خودمان باشد و متوسل به اما و اگرها نشویم.

اما هفته پایانی نیز بسیار سرنوشت ساز خواهد بود چرا که شاگردان کی روش در سئول میهمان کره جنوبی زخم خورده هستند و بی شک چشم بادامی ها برای جبران نتیجه بازی رفت در ورزشگاه آزادی به استقبال تیم ملی ایران خواهند آمد.

باید منتظر ماند و دید آیا یاران نکونام می توانند با کسب حداقل یک تساوی و یا غلبه بر کره جنوبی جشن صعود مستقیم به جام جهانی را در سئول به پا کنند یا ازبکستان با پیروزی برابر قطر جایگاه دومی ایران را تصاحب خواهد کرد و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی رهسپار بازیهای پلی آف شوند.

امیدواریم ملی پوشان ایران امشب گام اول را برای صعود به جام جهانی محکم بردارند و خط بطلانی بکشند بر ناکامی های اخیر ایران برابر تیمهای عربی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد