مشکلات اقتصادی نباید بر انقلاب خدشه وارد کند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18969|11:24 - 1392/03/15
نسخه چاپی
جلالی گفت: گرد و غبار مشکلات اقتصادی نمی‌تواند و نباید بر عظمت امام و انقلاب به ویژه در نظر نسلی جوانی که این حقیقت را درک نکرده‌‌اند خدشه وارد کند.

کاظم جلالی دوشنبه شب در جمع مردم آران و بیدگل با گرامیداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب امام مفهوم دین را احیا کرده و بر تئوری‌های مکاتب مادی بشری که بر پایه دین‌گریزی و دین‌ستیزی بود خط بطلان کشید.
وی امام و انقلاب اسلامی را سرمنشأ تحولات بزرگی در جهان دانست و افزود: امام اقیانوس لایتناهی است که هر کس در حد فهم و ظرفیتش او را درک می‌کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی آینده شوم کمونیزم توسط امام راحل خاطرنشان کرد: در زمانی که کمونیسم در اوج قدرت بود امام راحل با ارسال نامه‌ای به گورباچف از به موزه تاریخ پیوستن کمونیسم خبر داده و همانند یک پیامبر برای رهبران کفر نامه هدایت ارسال می‌کند که این نشان از دانش، بصیرت و آینده‌نگری امام روح‌الله است.

جلالی با یادآوری اینکه تا پش از پیدایش انقلاب اسلامی در هیچ کتابی نامی از نظریه انقلاب دینی نبود بیان داشت: امروز با گذشت بیش از سه دهه از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شاهد پذیرش تئوری انقلاب دینی به عنوان یکی از جامع‌ترین و فراگیرترین تئوری‌های انقلابی در دنیا هستیم.
وی انقلاب اسلامی را به دلیل حضور تمامی اقشار جامعه متمایز از دیگر انقلاب‌ها قلمداد و عنوان کرد: در شرایطی با گذشت ۳۴ سال از انقلاب اسلامی شاهد تثبیت یک حکومت دینی هستیم که این نظام توانسته رفیع‌ترین قله‌های علمی و انسانی را فتح کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی میراث گران‌بهای امام را آموختن خودباوری به ملت ایران دانست و تأکید کرد: انقلابی که امام راحل آفرید باعث شد تا ساختار قدرت بین‌المللی به هم ریزد تا آنجا که توانست با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، هویتی جدید خلق کند و در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر غرب و شرق بایستد.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها از بیم به خطر افتادن منافعشان و سیطره در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند بیان داشت: در حالی امروز دست‌یابی ما به انرژی هسته‌ای و دانش آن دغدغه و ترس عده‌ای شده که روزی همین‌ها انقلاب اسلامی را انقلابی واپسگرا خطاب می‌کردند.
این مسئول با انتقاد از از اظهار نظر برخی افراد مبنی بر اینکه اگر رژیم طاغوت هنوز بر ایران حکومت می‌کرد می‌توانستیم باز هم شاهد دستاوردهای علمی کنونی باشیم عنوان کرد: به فرض اگر در بحث علم و دانش دستاوردی می‌داشتیم باید تحت چتر حمایتی آمریکا فعالیت می‌کردیم و هیچ گاه به این سطح دانش دست نمی‌یافتیم.

به گفته وی، امروز با ایستادگی، خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌های علمی خود توانسته‌ایم به دانش و تکنولوژی در اختیار خود دست پیدا کنیم.

جلالی با اشاره به گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا به ویژه کشورهای اسلامی یادآور شد: دشمن از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون با عناوین مختلف و ایجاد دسیسه‌های گوناگون قصد فروپاشی این نظام را داشته ولی هر روز شاهد انقلابی بارزتر، متین‌تر و با وقارتر هستیم که طنین صدایش هر روز در دنیا بلندتر شنیده می‌شود.

 وی از انقلاب مصر به عنوان نمونه بارز گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تنفر روزافزون آمریکا در خاورمیانه و آمریکای جنوبی مؤید ترویج فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران در میان سایر مردم دنیا است.

رئیس مرکز پژوهش‌های  مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر برقراری رابطه با آمریکا ابراز داشت: آمریکایی‌ها با چه کشوری گفت‌وگو کرده‌اند که بر روی وعده و پیمان خود ایستاده باشند که ما بخواهیم با آنها رابطه برقرار کنیم.

وی ولایت و رهبری  را ثمره بزرگ انقلاب دانست و افزود: امام با رهبری خود به ملت ایران عزت بخشید و اکنون نیز رهبری توانمند، ٰآگاه و بصیر ٰهدایت کشتی نجات‌بخش انقلاب را در دست دارد تا ما همچنان متنعم از نعمت ولایت و رهبری باشیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنان با تقدیر از نقش مردم شهرستان آران و بیدگل در پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم خطه آران و بیدگل در دفاع از مرجعیت و  با هدف قیام در برابر رژیم ستم‌شاهی به پا خواستند و با حرکت به سوی کاشان و قم حضور خود را در عرصه انقلاب به معرض نمایش گذاشتند.

وی اهدای بیش از ۵۰۰ شهید با میانگین سنی ۲۰ تا ۲۵ ساله را از عظمت و شکوه‌آفرینی مردم این خطه قلمداد و خاطرنشان کرد: این میزان ایثارگری، ولایت‌پذیری و همراهی امام، رهبری و روحانیت از سوی مردم این منطقه قابل تقدیر و ستایش است.