تحریم ها در صنعت پتروشیمی تاثیری ندارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18970|11:25 - 1392/03/15
نسخه چاپی
عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به تحریم پتروشیمی ایران توسط آمریکا، گفت: صنعت پتروشیمی ایران از زیر ساخت‌های بسیار مناسبی برخوردار است و با تحریم‌های تکراری دشمنان با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

سید مهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه توسعه صنعت پتروشیمی ایران با تحریم‌های اقتصادی آمریکا متوقف نخواهد شد، گفت: در شرایطی که کشور بیش از ۳۰ سال طعم تلخ تحریم را چشیده اما تا به حال از هدف اصلی خود که همان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده عقب نشینی نکرده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا از انجام تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: قصد و هدف اصلی آمریکا از تحریم صنعت پتروشیمی ایران، جلوگیری از حضور گسترده و پرشور مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری است، اما قطعا به چنین هدفی نخواهند رسید.

وی تصریح کرد: تحریم صنعت پتروشیمی کشورمان در جهت ایجاد شانتاژ و بوجود آوردن یک جو روانی علیه ایران انجام شده، اما آمریکا  و کشورهای غربی می‌دانند آنها خود نیازمند صنایع پتروشیمی ایران هستند.

موسوی نژاد اظهارداشت: صنعت پتروشیمی ایران از زیر ساخت‌های بسیار مناسبی برخوردار است و با تحریم‌های تکراری دشمنان با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطرنشان کرد: آمریکا با تحریم اقتصادی ایران نه‌تنها مانعی در برابر پیشرفت‌های روز افزون کشور ایجاد نخواهد کرد، بلکه ملت ایران قطعا تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنند.

علی‌رغم آنکه اغلب پتروشیمی‌های ایران خصوصی شده‌اند، مقامات رسمی آمریکایی که نام آنها از سوی رویترز فاش نشده، ادعا کرده‌اند، درآمد ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی دومین منبع درآمد ایران پس از نفت برای توسعه برنامه هسته‌ای است