قول مي دهم جدايي ري از تهران را پيگيري کنم/ به نظر کارشناسان عمل مي کنم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18974|11:27 - 1392/03/15
نسخه چاپی
به گزارشخبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، علي اکبر ولايتي سه‌شنبه شب با حضور در جمع عزاداران حسينيه پيروان شهداي ولايت در شهر ري گفت: ابتدا شهادت جانسوز باب‌الحوائج حضرت امام موسي کاظم(ع) را تسليت عرض مي‌کنم.

وي افزود: همچنين سالروز 15 خرداد که امام خميني(ره) آن را يوم‌الله ناميدند و پايه‌هاي انقلاب اسلامي در اين روز شکل گرفت را گرامي مي‌داريم.

نامزد انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري با اشاره به ابعاد شخصيتي امام هفتم اظهار داشت:‌ امام موسي کاظم(ع) نماند مقاومت در برابر ظلم و جور  حاکمان عصر خويش بود و ايشان شيعيان را به صورت سامان يافته مقابل ظلم حاکمان قرار داد.

ولايتي اظهار داشت: ما ايراني‌ها مديون امام کاظم هستيم زيرا بعد از هجرت ناخواسته حضرت علي بن موسي الرضا(ع) به خراسا تعداد زيادي از سادات موسوي و فرزندان امام موسي(ع) به ايران‌آمدند و بعد از شهادت حضرت رضا(ع) اين فرزندان عزيز امام موسي کاظم نيز در جاهاي مختلف ايران به شهادت رسيدند همچون حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و حضرت احمد بن موسي(ع) در شيراز.

مشاور ارشد مقام معظم رهبري در ادامه با بيان اينکه حضرت امام خميني(ره) از فرزندان سادات آن امام بوده و به تبعيت ايشان در مقابل ظلم و جور پادشاهان عصر خويش ايستادگي کرد.

ولايتي با بيان اينکه انقلاب ما يک انقلاب اسلامي اهل بيتي موسوي است گفت: زيرا اين انقلاب را مديون فرزند برومند آن حضرت يعني امام خميني(ره) مي‌دانيم.

وي اظهار داشت: از 15 خرداد 1342 که امام خميني(ره) تبعيد شد تا 1357 که انقلاب اسلامي پيروز شد، جور و ظلم حاکمان وقت فراگير مي‌شد ولي با پيروزي انقلاب اسلامي پيشرفت ملت ايران نيز فزوني يافت.

وزير اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه به مسائل سياست خارجي اشاره کرد و گفت:‌با توجه به مشکلاتي که در حوزه سياست خارجي و از جمله تحريم‌ها داريم ولي ما شاهد بوديم در 22 بهمن سال گذشته مردم حضور چشمگيري در عرصه انتخابات داشتند و انشاالله درحماسه 24 خرداد امسال نيز يک بار ديگر نشان خواهند داد که صاحبان اصلي انقلاب مردم هستند.

 اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه مشکلات اقتصادي قابل حل است گفت: ظرفيت مردم ايران بيش از اين مباحث بوده و بايد فراموش نکنيم که اين انقلاب يک جنگ بزرگ هشت ساله را تحمل کرده و در مقابل جبهه صدام که بيش از چهل کشور و تمام اعضاي دائم شوراي امنيت از آن حمايت مي‌کردند پيروز شده است.

وي تصريح کرد:  وضعيت ما در اوايل انقلاب به صورتي بودکه حتي کشورها حاضر نبودند بيماران شيميايي ما را مداوا کنند ولي ما اينها را به کشورهاي خارجي فرستاديم تا ضمن مداوا مدارکي نيز جمع آوري کنيم و بنده ده بار در اجلاس خلع سلاح ژنو شرکت کرده و از اين مدارک بر عليه آنها استفاده کردم و نهايتا منجر به اين شد که صدام به عنوان جنايتکار جنگي معرفي شود.
 
ولايتي تصريح کرد: امروز کساني در عراق هستند که اين کشور را به يکي از دوستان ايران تبديل کردند و دولتي در اين کشور بر سر کار است که در زمان جنگ همراه ما بود.

وي افزود: در لبنان، حزب‌الله يکي از مدافعين جهان اسلام ايران و اهل بيت است به طوري که اعلام کرده اگر اسرائيل بخواهد تعرضي به ايران کند شهرهاي اسرائيل را با خاک يکسان خواهدکرد بنابراين ايران حاميان قدرتمندي در منطقه دارد.

وي همچنين گريزي به مسائل داخلي سوريه زد و گفت: امروز بشار اسد براي گذشت از دو سال، محبوبتر و قوي‌تر مي‌شود و در واقع حمايت ايران و اتحاد کلي مردم سوريه باعث اين مهم شده است.

دبير کل مجمع بيداري اسلامي در ادامه به موضوع بيداري اسلامي منطقه اشاره کرد و گفت:بيداري اسلامي نتيجه بذري است که جمهوري اسلامي ايران در منطقه پاشيده.

ولايتي تصريح کرد: هر دولتي که در آينده تشکيل شود بايد به خواست‌هاي مردم احترام بگذارند و ما معتقديم اصل بيداري اسلامي و تلاش براي وحدت شيعه و سني بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد چرا که يکي از اهداف امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري ممانعت از تفرقه افکني دشمنان بين شيعه و سني است.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه به مباحث اقتصادي و سياست‌هاي اقتصادي خود اشاره کرد و گفت: اقتصاد ما دو اشکال دارد نخست آنکه به قواعد چشم‌انداز 20 ساله و تفسير اصل 44 قانون اساسي توجه نشده و دوم آنکه اقتصاد به مردم واگذار نشده است.

وي با بيان اينکه اقتصاد ما بايد توليدمحور باشد، افزود: براي مثال سال گذشته 13 ميليون تن گندم توليد کرديم مجلس معتقد بود که پول خريد گندم به کشاورزان داخلي داده شود ولي اين کار صورت نگرفت و ما گندم وارد کرديم و در حوزه صنعت نيز اين چنين است.

وي اظهار داشت: در حوزه حل مشکلات گراني، بيکاري، تورم و ... نيز بايد به صورت کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلند‌مدت کار انجام دهيم.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد:‌ راهکارهاي کوتاه‌مدت براي بازگشت آرامش به جامعه مهم بوده و اجراي برنامه پنج ساله پنجم توسعه به عنوان برنامه ميان مدت مي‌تواند کار گشا باشد.

ولايتي در پايان و در جمع مردم شهرستان ري به موضوع جدايي ري از تهران اشاره کرد و گفت: قول مي‌دهم اين مسئله را پيگيري کنم و در صورتي که کارشناسان به نتيجه رسيدند به نظر کارشناسان عمل کنم.

وي افزود: خاطرم است در اوايل انقلاب نيز حوزه نمايندگي شميران و ري جداگانه بود بنابراين هر آنچه که به نفع نظام و ملت باشد به آن عمل خواهم کرد.