واکنش تند مقتدی صدر به اظهارات بایدن

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18975|11:27 - 1392/03/15
نسخه چاپی
مقتدی صدر در واکنش به اظهارات بایدن، تهدید کرد اهداف آمریکا را هدف قرار می دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق روز سه شنبه در واکنش به اظهارات بایدن که گفته بود حل بحران عراق از طریق تقسیم آن به سه منطقه (شیعه نشین، سنی نشین و کردنشین) ضروری است، گفت، عراق نیازی به طرح ها و افکار شیطانی «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا ندارد.

صدر گفت: « در صورتی که طرح جو بایدن برای تقسیم عراق به سه منطقه ( بر اساس طایفه ای و قومی) کلید بخورد پایگاه ها و منافع آمریکا در عراق و خارج از این کشور را هدف قرار می دهیم.»

رهبر جریان صدر خطاب به بایدن گفت:« ما به طرح ها و افکار شیطانی تو نیازی نداریم. عراق متعلق به ماست. کردها دوستان ما هستند و سنی ها نیز از ما هستند و شیعیان نیز خانواده های ما هستند بنابراین در کاری که به تو ربطی ندارد دخالت نکن.»

وی تاکید کرد، عراق را نمی توان تقسیم کرد؛ زیرا مردمش آگاه و هوشیارند. طیف های مختلف آن متحد هستند و نژادهای مختلفی در آن زندگی می کنند.

مقتدی صدر دولت آمریکا را تهدید کرد و گفت:« اگر این سخن از تو ( بایدن) یا امثال تو تکرار شود، پس بدان که پایگاه ها و منافع کشور شما در عراق و خارج از عراق در تیررس ما قرار دارد و دشمنی با نظامیان شما هر روز بیشتر می شود.»

وی در ادامه گفت:« ما از هیچ تلاشی برای ریشه کنی بذر فتنه طایفه ای که شما در عراق کاشتید، دریغ نمی کنیم، از خداوند می خواهیم ما را از دست شما خلاصی دهد.»

مقتدی در ادامه گفت:« به تو (بایدن) توصیه می کنم به ملت کشور خود که از فقر و انزوا رنج می برند، کمک کنی. انفجارهای مختلفی کشور شما را هدف قرار می دهند پس از خودتان حمایت کنید و خود را حامی ما معرفی نکنید؛ زیرا شما هر کجا که باشید، دشمن ما محسوب می شوید.»

طبق این گزارش، جو بایدن که نزد عراقی ها به « مهندس تقسیم عراق » معروف است، چند روز پیش در دیدار با گروهی از عراقی ها در واشنگتن، گفت، ایجاد مناطق سه گانه برای حل بحران عراق به گزینه ای ضروری تبدیل شده است.