آبرسانی سیار به 146 روستای استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 283810|17:23 - 1394/02/14
نسخه چاپی
آبرسانی سیار به 146 روستای استان کرمانشاه
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از آبرسانی سیار بوسیله تانکر به 146 روستای استان خبر داد.

به گزارشامروله، 

فرامرز شوهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه هم اکنون 146 روستای استان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شوند، ادامه داد: این روستاها 5186 خانوار معادل بیش از 23 هزار نفر جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه این روستاها در نقاط مختلف استان پراکنده هستند، افزود: در شهرستان‌های پاوه، سنقر، صحنه و هرسین آبرسانی سیار نداریم، چون روستاهای این مناطق مشکل آب ندارند.

به گفته این مسئول هرچه به سمت فصل گرم سال برویم تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار استان بیشتر می‌شود.

شوهانی خرداد تا اواخر شهریور را پیک آبرسانی سیار به روستاها دانست و تصریح کرد: سهمیه آب‌رسانی هرخانوار روستایی در هر شبانه روز 150 تا 200 لیتر است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه عنوان کرد: البته ممکن است در این بین مشکل تامین آب تعدادی  از روستاها نیز برطرف شود و دیگر نیازمند آبرسانی سیار نباشند.

وی تعداد روستاهایی که در مجموع در سال گذشته آبرسانی شدند را 220 روستا عنوان کرد که 9589 خانوار با بیش از 42 هزار نفر جمعیت داشته اند.

شوهانی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار حلقه چاه برای تامین آب 62 روستا کرایه شد، تصریح کرد: این تعداد روستا نیز بیش از 13 هزار نفر جمعیت داشتند.

به گفته این مسئول هم اکنون بیش از 1800 روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد