توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

کتاب گویای آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به کتابخانه خاتم الانبیاء شهر کرمانشاه اهدا شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 284006|13:23 - 1394/02/19
نسخه چاپی
کتاب گویای آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس  به کتابخانه خاتم الانبیاء شهر کرمانشاه اهدا شد
پایگاه خبری امروله : مسئول بخش دیجیتال گویای نابینایان و کم بینایان کتابخانه خاتم الانبیاء شهر کرمانشاه خبر داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ده نسخه کتاب گویای آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را برای استفاده نابینایان عزیز به این کتابخانه اهداء کرده است.

" فروزان عزیزی " مسئول بخش دیجیتال گویای نابینایان و کم بینایان کتابخانه خاتم الانبیاء در گفتگو باامرولهضمن اعلام این خبر اشاره به هدف راه اندازی بخش نابینایان این کتابخانه گفت: بخش دیجیتال گویای کتابخانه خاتم الانبیاء کرمانشاه  با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی نابینایان و کم بینایان، گسترش فرهنگ و ارتقای علم و دانش و ایجاد امکانات و شرایط مناسب برای پرکردن اوقات فراغت آنان راه اندازی شده است.

 


وی دسترسی اعضاء نابینا و کم بینا به منابع و اطلاعات در حداقل زمان و در شکل و قالب مناسب را از اهداف کتابخانه های عمومی عنوان و افزود:  برای تحقق بخشیدن به این امر و استفاده هر چه بیشتر از منابع و امکانات موجود لازم است خدمات کتابخانه‌ای به نابینایان با برنامه‌ریزی حساب شده و بر اساس اصل همکاری و مشارکت سازمان یابد.

 


عزیزی راه اندازی بخش دیجیتال گویا ویژه نابینایان و کم بینایان استان را حاصل همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان، انجمن نابینایان کشور و شرکت سامسونگ عنوان و اضافه کرد: این بخش در حال حاضر دارای چهار هزار عنوان کتاب گویا در موضوعات مختلف بوده و در حال خدمت دهی به روشن دلان است.

 


وی گوهر درخشنده ماندگاری دفاع مقدس در یادها و خاطره ها را انگیزه خالص الهی، دفاع از کیان اسلام و ولایت فقیه خواند و تصریح کرد: این قانون الهی است که هر کاری برای خدا باشد ماندگار خواهد ماند و همین امر است که باعث شده با گذشت سالها قبور مطهر شهداء هنوز هم محل رجوع مردم بوده و شهداء موجب بیداری مسلمانان و آزادی خواهان جهان باشد.

 


مسئول بخش دیجیتال گویای نابینایان کتابخانه خاتم الانبیاء ارائه ادبیات ناب دفاع مقدس به روشن دلان را انگیزه ای خالص عنوان و ابراز داشت: کتاب گویای آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس توسط دکتر هادی مرادپیری و دکتر مجتبی شربتی نوشته شده و توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه برای اولین بار در استان تهیه و در ده نسخه به بخش دیجیتال گویای نابینایان و کم بینایان کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء (ص) اهداء شده است.

 


عزیزی در انتها، ابراز امیدواری کرد این موضوع  گامی استوار و محکم و نقطه عطفی در مسیر شناساندن بیشتر تعهد و ایثار شهداء هشت سال دفاع مقدس استان کرمانشاه باشد.

 


کتاب آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برگرفته از مدارک معتبر، منابع دست اول و نقل مسئولان و متخصصان جنگ تحمیلی و روایتی صحیح و تحلیلی واقع بینانه از تاریخ هشت سال دفاع مقدس است. نویسندگان کتاب که خود در هشت سال دفاع مقدس حضوری مستمر داشته اند اکنون از مدرسان با سابقه دانشگاه های کشور بوده و با مشارکت جمعی از صاحب نظران، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران این کتاب را تهیه کرده اند.

 


کتاب با رویکردی علمی و بیانی روان، صادقانه و قابل درک موضوعات متنوع جنگ را در عرصه های جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و امنیتی برای نسل جوان تبیین می کند که با مطالعه این کتاب، خوانندگان شناخت و تحلیل مناسبی از مسائل پیچیده دوران دفاع مقدس، مسائل امنیتی محیط ملی ایران و عراق و محیط منطقه ای و بین المللی پیدا می کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد