دهنوی :

246 مرکز راهنمای خانواده در کشور وجود دارد/ مرکز مشاور خانواده در صحنه احداث می گردد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 284007|00:04 - 1394/02/20
نسخه چاپی
246 مرکز راهنمای خانواده در کشور وجود دارد/ مرکز مشاور خانواده در صحنه احداث می گردد
پایگاه خبری امروله : رئیس اداره مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده با هدف کاهش اختلال رفتاری دانش آموزان و خانواده های آنان در شهرستان صحنه احداث می گردد.

" بهزاد دهنوی "  در گفتگو با امروله عنوان کرد : در سال 1372 برای اولین بار در کشور مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در نظام آموزش و پرورش احداث شد که تا کنون تعداد 246 مرکز در کشور در حال فعالیت هستند.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 8 مرکز راهنمایی و مشاوره در سطح استان کرمانشاه وجود داشت تاکید کرد: به همت مدیرکل و رئیس انجمن اولیاء و مربیان اداره آموزش و پرورش استان کرمانشاه سه مرکز دیگر در شهرستان های ثلاث باباجانی ، صحنه و قصر شیرین احداث شد.

 

 

دهنوی با اشاره به اینکه در سال گذشته  بیش از 90 هزار مورد مشاوره توسط 246 مرکز کشور ارائه شده است تصریح کرد: انشاالله مرکز جدید التاسیس شهرستان صحنه در ایام مبارک ماه رجب و شعبان به همت مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان صحنه راه اندازی و به بهره برداری برسد.

 

 

رئیس اداره مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : هر انسانی در طول زندگی خود نیاز به راهنمایی و مشورت گرفتن از اهل فن و بزرگان همان کار دارد به خصوص در آموزش و پرورش ویا نظام تعلیم و تربیت که سر کارش با انسان ، و تربیت یک نسل برای آینده ایران اسلامی است .

 

 

وی در ادامه با بیام اینکه علاوه بر دانش آموزان ، اولیای آنان نیز باید در مسیر مشاوره همراه شوند تصریح کرد: خانواده به عنوان اولین نظام آموزش تربیتی هر فرد باید به ابزار های خاص تربیتی و مشاوره ای تجهیز شود تا بتواند افرادی که مورد قبول جامعه هستند به کشور تحویل دهد.

 

 

این مسئول تشریح کرد: خدماتی که در این مراکز اراده می شود شامل خدمات روانشناسی  مسائل هوش و رفتار شناختی مبحث مشاوره ازدواج است ، طرز صحیح رفتار با کودکان ، رفتار زوجین با یکدیگر و ... می باشد.

 

 

بهزاد دهنوی با اشاره به اینکه در این مرکز فقط از نیروهای بومی شهرستان صحنه استفاده می گردد در پایان گفت : طی بازدید و بررسی که به عمل آمد کانون شهید رجایی اداره آموزش و پرورش صحنه مناسب ترین مکان برای این مرکز انتخاب و معرفی شد.