پاشایی :

روزانه 300 نفر از موزه مردم شناسی صحنه بازدید می کنند / دعوت از شهروندان برای اهدای وسایل قدیمی خود به موزه

سرویس: شهرستانکد خبر: 284352|13:17 - 1394/02/30
نسخه چاپی
روزانه 300 نفر از موزه مردم شناسی صحنه بازدید می کنند / دعوت از شهروندان برای اهدای وسایل قدیمی خود به موزه
پایگاه خبری امروله : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه از مردم دعوت کرد اشیای قدیمی خود را برای اهدا به موزه شهر با نام ثبتی خود تحویل دهند تا سبب رونق این موزه شود.

" منوچهر پاشایی "  در گفتگو با امروله ضمن مهم شمردن رسالت موزه های مردم شناسی برای اشاعه فرهنگ و سنت های گذشته عنوان کرد :  با توجه به زندگی ماشینی و ظهور وسایل مدرن و عدم استفاده از وسایل و لوازم  سنتی و همچنین پوشش و لباسهای جدید و فراموش شدن سنت های قدیمی و تخریب وسایل قدیمی مورد استفاده مردم منطقه، موزه مردم شناسی می تواند سنت های گذشته را به نسل نو انتقال دهد.

 

وی در ادامه داد : با توجه به فصل اردوهای مدارس و مسافرت های مردمی روزانه بیش از 300 نفر از موزه مردم شناسی شهرستان صحنه بازدید می کنند.

 

 

 

 

پاشایی با اشاره به وضعیت میراث فرهنگی شهرستان صحنه تصریح کرد: وجود ابنیه های تاریخی متعدد، آثار باستانی و ... نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی در راستای توسعه ، محافظت و نگهداری از این میراث ماندگار می باشد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد : با اختصاص بودجه های مناسب در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در آینده ای نه چندان صحنه به یک قطب گردشگری استان تبدیل خواهد شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه از شهروندان صحنه ای دعوت کرد اشیای قدیمی خود را برای اهدا به موزه شهر با نام ثبتی خود تحویل دهند تا سبب رونق این موزه شوند.

 

موزه مردم شناسایی صحنه دربلوار امام خمینی (ره) - پارک معلم واقع شده است.