یاوری خبرداد

شستشوی مخزن 1000 متر مکعبی شهر صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 284555|10:46 - 1394/03/05
نسخه چاپی
شستشوی مخزن 1000 متر مکعبی شهر صحنه
پایگاه خبری امروله : مخزن آب شرب شهر صحنه به حجم 1000مترمکعب با هدف کنترل کیفیت ‌بخشی و رعایت بهداشت آب، شستشو داده شد

" حمید رضا یاوری " با بیان این خبر عنوان کرد : به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر آبرسانی و بالا بردن کیفیت آب مصرفی شهروندان در شهرصحنه، نسبت به شستشوی مخزن ذخیره آب، به گنجایش 1000متر مکعبی اقدام گردید.

 

وی در ادامه  با بیان اینکه شستشو و لایروبی مخازن ذخیره به عنوان محل نگهداری و توزیع آب شرب مصرفی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: به همین منظور و به همت اکیپ‌های بهره‌برداری و اتفاقات امور آبفای شهر صحنه مخزن دو قلوی ذخیره آب به حجم 1000مترمکعبی برابر دستور العمل و ضوابط موج مورد شستشو و لایروبی قرار گرفته که این مهم علاوه بر موثر بودن در ارتقای بهداشت آب، در کیفیت آن نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای موثر است.

 

یاوری در خصوص مراحل شستشو مخازن آب نیز گفت: ابتدا مخازن به طور كامل از آب تخلیه و سپس عملیات خارج كردن رسوبات ته نشین شده با فشار آب شد و در نهایت دیواره ها و كف مخازن پس از شستشو توسط مواد گندزا با غلظت مناسب چند بار شستشو شد.

 

مدیر امور آب وفاضلاب شهر صحنه با اشاره به اینکه هر شش ماه اقدام به شستشو و لایروبی مخازن ذخیره آب شرب و همچنین شستشوی شبکه در این شهر می شود بیان داشت: از آنجایی که، مخازن تامین آب این شهرها به صورت دوقلو بتنی ساخته شده اند لذا شستشو و گندزدایی این مخازن بدون هیچگونه قطعی آب  شهروندان انجام شده است.