ارم آبادی:

تبلیغ، ترویج و جمع آوری زکات بدون حمایت روحانیت و مبلغین دینی دشوار است

سرویس: شهرستانکد خبر: 284894|11:00 - 1394/03/17
نسخه چاپی
 تبلیغ، ترویج و جمع آوری زکات بدون حمایت روحانیت و مبلغین دینی دشوار است
پایگاه خبری امروله : مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان صحنه گفت : تبلیغ، ترویج، جمع آوری و مصرف زکات یک وظیفه دینی و اسلامی است که این امر بدون حمایت روحانیت معزز و مبلغین دینی دشوار است.

به گزارش امروله، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان صحنه در جلسه زکات این شهرستان گفت : تبلیغ، ترویج، جمع آوری و مصرف زکات یک وظیفه دینی و اسلامی است که این امر بدون حمایت روحانیت معزز و مبلغین دینی دشوار است.

 


وحید ارم آبادی با بیان اینکه تولیت جمع آوری و مصرف زکات بنا به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به کمیته امداد سپرده شده است افزود: این تولیت از این رو به کمیته امداد واگذار شده که مسیری جهت خدمت به نیازمندان، محرومان و مددجویان باشد.

 


ارم آبادی به نقش تاثيرگذار روحانيون در افزايش زکات جمع‌آوري شده اشاره کرد و یادآور شد: بی شک روحانيون و مبلغین با حضور در مناطق روستایی و تبيين آثار و نتايج پرداخت زکات برای مردم نقش تاثيرگذاري در افزايش زکات اعطای خواهند داشت.

 


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان صحنه همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر سه میلیارد و710 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی از مودیان زکات این شهرستان جمع آوری شده است تصریح کرد: همکاری 10 روحانی با کمیته امداد، دیدار چهره به چهره با 2500 کشاورز در شهرستان صحنه و توزیع 4500 کیسه زکات در بین 48 روستا از اصلی ترین اقدامات کمیته امداد این شهرستان جهت جمع آوری زکات طی سال گذشته بوده است.

 


همچنین در ادامه جلسه مذکور حجت الاسلام والمسلمین ضیغمی امام جمعه بیستون با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر پرداخت زکات دارد گفت: ادای دین افراد متمکن جهت انجام فریضه زکات در افزایش معنویت و اموال و دارایی آنان نقش مهمی دارد.

 


موسوی معاون فرماندار شهرستان صحنه نیز در پایان این جلسه با تقدیر از کمیته امداد به دلیل عملکرد سازنده در امر جمع‌‌آوری زکات و توزیع آن در بین محرومان از دستگاه‌های اجرایی خواست همکاری بیشتر با کمیته امداد در امر جمع‌آوری زکات داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد