گزارش

متن کامل دستورالعمل صندوق پس انداز مسکن

سرویس: اجتماعیکد خبر: 284914|14:48 - 1394/03/18
نسخه چاپی
متن کامل دستورالعمل صندوق پس انداز مسکن
متن کامل دستورالعمل ۶ صفحه‌ای صندوق پس‌انداز مسکن منتشر شد.

به گزارشامروله، در دستورالعمل صندوق پس انداز مسکن آمده است که صندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه خانه‌اولی‌ها و با هدف اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی افتتاح می‌شود. همچنین سقف این وام در تهران ۸۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری (بالای ۲۰ هزار نفر) ۴۰ میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش، حداقل متوسط موجودی برای وام ۸۰ میلیونی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه، برای وام ۶۰ میلیونی ۱۰ میلیون تومان در هر دوره ۶ ماهه و برای وام ۴۰ میلیونی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه است. در این دستورالعمل ذکر شده که نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم)، در حال حاضر ۱۴ درصد و زمان بازپرداخت آن ۱۲ سال (۱۴۴ ماه) خواهد بود.

همچنین این تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی و صرفا به متقاضیان «متأهل» یا «سرپرست خانوار» تعلق می‌گیرد. سرپرست خانوار در این دستورالعمل شامل این افراد است: افرادی که همسر آنان فوت شده یا از همسر خود جدا شده‌اند و سرپرستی یا حضانت فرزند یا فرزندان را بر عهده دارند. دستورالعمل ابلاغ شده بانک مسکن، شرایط ملک نوساز را گذشت کمتر از ۷ سال از تاریخ صدور جواز ساخت و سه سال از تاریخ صدور پایان کار اعلام کرده است.

گفتنی است مدل تلفیق حساب‌ها در این دستورالعمل، عدم امکان تلفیق اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن با صندوق پس انداز مسکن یکم و امکان تلفیق حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن با صندوق پس‌انداز خرید مسکن است. متن کامل دستورالعمل ۶ صفحه‌ای صندوق پس‌انداز مسکن یکم به شرح زیر است:

 

آیین نامه وام مسکن

آیین نامه وام مسکن

آیین نامه وام مسکن

آیین نامه وام مسکن

آیین نامه وام مسکن

آیین نامه وام مسکن

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد