رحیمی:

طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در شهرستان صحنه به زودی آغاز می شود

سرویس: شهرستانکد خبر: 284932|17:44 - 1394/03/18
نسخه چاپی
طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در شهرستان صحنه به زودی آغاز می شود
پایگاه خبری امروله : مدیر آموزش و پرورش صحنه گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه اول دبستان در سال تحصیلی 95 - 94 به زودی آغاز می شود.

به گزارشامروله، " حسن رحیمی " با بیان اینکه این طرح هر ساله با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود، امسال برای نخستین بار به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

 

وی افزود: پیش بینی می شود حدود یک هزار و 300 نفر نوآموز با انجام ارزیابی و دریافت کارت سلامت برای نام نویسی در پایه اول به مدارس ابتدایی شهرستان مراجعه کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش صحنه اظهار کرد: هدف گذاری طرح سنجش سال جاری پوشش صد درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان است و براساس تدابیر اتخاذ شده در نظر است نه تنها کل نوآموزان تحت پوشش طرح قرار گیرند بلکه دانش آموزان جا مانده از طرح سال گذشته نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.

 

وی گفت: آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله بهنگام، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت های فردی کودکان و ارایه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند از اهداف اجرای طرح سنجش است.

 

رحیمی تصریح کرد: صرفه جویی در وقت و هزینه های جاری سنجش، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، پیگیری مسایل آموزشی و بهداشتی نوآموزان از مزایای عمده اجرای الکترونیکی طرح سنجش است.

 

مدیر آموزش و پرورش صحنه در پایان اظهار داشت: در اجرای این طرح وضعیت بینایی، شنوایی، جسمانی، گفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

حدود 10 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 112 واحد آموزشی شهرستان صحنه سال تحصیلی جدید را شروع می کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد