به گزارش مهر/

میوه‌های آلوده برگشت خوردند/ نحوه شناسایی محموله‌های آلوده در مرز

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285025|15:39 - 1394/03/22
نسخه چاپی
میوه‌های آلوده برگشت خوردند/ نحوه شناسایی محموله‌های آلوده در مرز
رئیس سازمان حفظ نباتات از شناسایی ۲۵ کانتینر میوه آلوده در مرز پیرانشهر خبر داد و گفت: به همت مسئولان کشوری و استانی از ورود این محموله‌ها به داخل جلوگیری شد و تمامی میوه‌ها برگشت خوردند.

به گزارشامروله،محمدعلی باغستانی ﻣﯿﺒﺪي در گفتگو با مهر اظهارداشت: ۲۵ کانتینر میوه شامل پرتقال، انگور و شلیل قرار بود از مرز پیرانشهر وارد و در کشور توزیع شود.

 

وی با اشاره به اینکه محموله فوق دارای گواهی بهداشت کشور عراق بوده است، افزود: قرار بود این میوه‌ها به عراق برود اما به ایران آمده بودند.

 

باغستانی با بیان اینکه در مناطق مرزی برای واردات پیله وری مجوز داده می‌شود، اظهارداشت: این محموله‌ها نیز تحت عنوان پیله وری وارد محوطه گمرک شده بود اما داخل کشور نشد و در نقطه صفر مرزی ماند تا مراحل مربوط به مباحث قرنطینه‌ای آنها طی شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه در بحث قرنطینه، یافتن یک نمونه آلوده در محموله‌ای سلامت کل آن محصولات را زیر سئوال می‌برد، اضافه کرد: ما در این محموله‌ها نمونه‌هایی پیدا کردیم که آلوده به مگس میوه بودند.

باغستانی، نداشتن گواهی بهداشت ایران و ضدعفونی نبودن این میوه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: به دلایل مذکور تصمیم گرفته شد این محموله‌ها برگشت بخورند و با همکاری فرمانداری پیرانشهر، استانداری و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از ورود این میوه‌ها به داخل کشور ممانعت شد، ضمن اینکه این محموله‌ها از امروز جمعه از کشور خارج می شوند.

وی  افزود: با همت مسئولان استانی و کشوری از واردات این میوه‌ها به داخل کشور جلوگیری و تمامی ۲۵ کانتینر میوه برگشت خوردند.

این مقام مسئول  در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص شده چه کسانی این واردات را انجام داده بودند؟ گفت: این مساله در حال پیگیری است.

باغستانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این میوه ها از کدام کشور وارد ایران شدند؟ پاسخ داد: این میوه‌ها مصری بودند و از طریق بندر مرسین ترکیه قرار بود به عراق بروند اما به ایران آورده شده بودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد