شهدا/

شهیدی از جنس رنگواره های یکرنگ

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285041|09:10 - 1394/03/23
نسخه چاپی
شهیدی از جنس رنگواره های یکرنگ
شهید رحمتی زاده 18 ساله بود که راهش را از زمین به آسمان کشید و جبهه به جبهه گشت تا مرکبش گلوله شود یا تیر و ترکشی رها از زمین و زمان.

به گزارشامروله، شهید رحمتی زاده 18 ساله بود که راهش را از زمین به آسمان کشید و جبهه به جبهه گشت تا مرکبش گلوله شود یا تیر و ترکشی رها از زمین و زمان.

 

سبز قامت بود و سرخ اندیش از خیل ولایت پذیران عصر خمینی کبیر که در سال 1342 در پل زال، پاعلم (پل دختر) در ایل ترکاشوند از طایفه رحمتی به دنیا آمد اما شناسنامه اش را از آرتیمان تویسرکان گرفتند، او هفتمین فرزند خانواده پرجمعیت و 13 نفری بود.

 

رضا با روی گندمگون و چشم میشی و موی مشکی روزی از روستای پاعلم پل زال شهر فلک الافلاک از افلاک پا به زمین گذاشته بود اما حالا از زمین بر فلک الافلاک پا نهاده است.

شهید رحمتی زاده با پیروزی انقلاب اسلامی از ایل جدا شد و با برادرش به کنگاور آمد و مغازه ای خرید تا زندگی جدیدی را آغاز کند.

همسر شهید رضا رحمتی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بیان خاطراتی از همسر شهید خود پرداخت و گفت: رضا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مبارزات علیه رژیم طاغوت حضور پررنگی داشت و با شرکت در تظاهرات ضد طاغوت به پخش اعلامیه های امام راحل می پرداخت.

زینت رحمتی ادامه داد: در پس چهره جذاب و شاداب این شهید والامقام، نگاه ژرف و قلبی محزون وجود داشت که باعث بی توجهی آن به تعلقات دنیایی شده بود.

وی افزود: عشق و ایمان خالصش بود که وی را راهی میدان های دفاع از دین و میهنش کرد و همیشه و در همه حال خدا را بر اعمال خود ناظر و حاضر می دید و به محاسبه و مراقبت از نفس خویش اهتمام می ورزید.

همسر شهید رحمتی زاده خاطرنشان کرد: همسرم همواره بر دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تاکید داشت و دیگران را به این امر مهم سفارش می کرد.

همسر شهید حاج رضا رحمتی زاده با ذکر خصوصیت های اخلاقی همسرش می گوید: تاکید همیشگی به نماز اول وقت، شجاعت، مردم داری، وفاداری، توجه و رسیدگی به احوال اقوام و دوستان، تقوا و خویشتنداری از دیگر ویژگی های اخلاقی این شهید بزرگوار بود.

برادر شهید رحمتی زاده نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حاج رضا با اینکه دو سال از بنده کوچکتر بود ولی همیشه همه را به تقوا سفارش می کرد و خواندن نماز اول وقت را مورد تاکید قرار می داد.

اله رضا رحمتی ادامه داد: 24 ساله بود که سه فرزند 9 ماهه، دو ساله و سه ساله خود را به پشت و پناه پروردگار سپرد و رفت در خیال و جان قلعه دیزه برای همیشه بر ارتفاعات مسلط به 'دوپازا' مسلط شد و پرچم پراهتزاز اسلام را در عملیات نصر هفت نصب کرد.

رحمتی گفت: شهید رحمتی زاده بیشتر کتاب های شهید مطهری را که خط تقوا، ایمان و اخلاق در جبهه را تذکر می داد را می خواند و همیشه تاکید می کرد «راه شهدا را باید با مطالعه ادامه داد».

محمد طالبی از سرداران دفاع مقدس نیز در باره ی ویژگی های شخصیتی شهید رحمتی زاده به خبرنگار ایرنا گفت: از حاج رضا گفتن واقعا سهل و ممتنع است ساده به نظر می رسد و سخت صورت می گیرد، اهل توکل بود و توسل، سخت کوش بود و با اخلاص و صادق و بود و پرصلابت.

وی ادامه داد: ایشان نماز را همیشه در اول وقت می خواند و اطاعت پذیریش از پدر و مادر بسیار عالی بود.

طالبی گفت: شهید رحمتی زاده به عنوان جانشین طرح و عملیات تیپ حضرت نبی اکرم (ص)، پشت بی سیم تصمیم هایی می گرفت که به فکر هیچ فرمانده نظامی نمی رسید چون با خدا بود و خدا نیز همه ی خط و ربط ها را به ایشان نشان می داد.

وی اظهار کرد: در سال 64 توفیقی حاصل شد که به همراه شهید رحمتی زاده به سرزمین وحی مشرف شویم و یک ماه همراه هم بودیم که زبان و قلم از بیان وصف آن دوران عاجز است.

در بخشی از وصیت نامه شهید رحمتی زاده خطاب به برادران و خواهران خود آمده است: «تقوای الهی را پیشه کنید و تا آخر عمر از امام خمینی (ره) و روحانیت مبارز خط امام جدا نشوید و همیشه خاری باشید در چشم دشمنان اسلام و هیچ گاه اسلحه ی مرا زمین نگذارید و الگویی باشید برای فرزندان خود با رسالتی زینب وار که این همان رساندن پیام شهیدان زنده اما خاموش است».

این شهید بزرگوار در بخش دیگری از وصیت نامه خود خطاب به دخترش آورده است: «اسماء جان هرچند که نتوانستم بیشتر از یک روز در کنارت باشم ولی امیدوارم در آینده بتوانی امید و الگویی باشی برای جامعه و پدر و مادرت و تو را به حجاب نصیحت می کنم که هر وقت بزرگ شدی کاملا حجاب اسلامی را رعایت کنی».

شهید رضا رحمتی زاده به عنوان شهید شاخص کل کشور (سال 1390) با شهیدانی همچون یداله کلهر، محمد بروجردی، محمود کاوه و حسین اجاقی (فرمانده گردان حنین) و سرداران مرادی، ناصح، شاه ویسی و طالبی هم رزم بوده است.

وی سرانجام در سال 1366 در عملیات نصر 7 پس از خلق مجاهدت های فراوان و سیر در هفت وادی عشق، کشتی پر تلاطم روحش در کنار امواج عظیم و کهنه اش پایان می دهد و سرافراز و مظلوم به خیل یاران به ساحل رسیده اش می پیوندد.

از این شهید سه فرزند به نام های آیت، میثم و اسماء به یادگار مانده است.

شهرستان کنگاور 400 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و با جمعیتی افزون بر 82 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و در ورودی استان واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد