معاون بنیاد ملی نخبگان خبر داد:

رفع مشکل سربازی نخبگان غیرمقیم خارج از کشور

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285102|14:17 - 1394/03/25
نسخه چاپی
رفع مشکل سربازی نخبگان غیرمقیم خارج از کشور
معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان یکی از مشکلات نخبگان خارج از کشور را مساله نظام وظیفه عنوان کرد و گفت: تسهیلات نظام وظیفه ویژه این دانشجویان یکی از برنامه های بنیاد است.

به گزارشامروله،  غلامعلی منتظر با اشاره به برنامه های بنیاد ملی نخبگان در حوزه نخبگان خارج کشور گفت: استفاده و همکاری با نیروهای متخصص و برگزیده ایرانی غیر مقیم در خارج از کشور مورد توجه ویژه بنیان ملی نخبگان است از همین رو در نظر داریم مشکلات آنان را در راستای خدمت به کشور بر طرف کنیم.

 

وی افزود: مساله نظام وظیفه یکی از مشکلات مهمی است که بر سر راه همکاری این نخبگان با کشور قرار دارد بنابراین بنیاد برای این افراد تسهیلات نظام وظیفه در نظر گرفته است. در این راستا متقاضیان می توانند اطلاعات خود را در اختیار بنیاد قرار دهند و بنیاد آنها را بررسی کند.

 

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: براساس این که در کدام دانشگاه و در چه رشته ای تحصیل کرده و چه موفقیت هایی را توانسته اند کسب کنند، تصمیم گیری می شود که فرد متقاضی می تواند از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کنند یا خیر.

 

وی یادآور شد: با کار اجمالی که در بنیاد انجام شده یکی از جدی ترین مسایلی که متخصصان غیرمقیم ما دارند مساله نظام وظیفه است. ما امیدواریم بتوانیم آن را حل کنیم. اعطای این تسهیلات از ابتدای سال ۹۴ شروع شده و امیدواریم اخبار خوشی را دراین زمینه بشنویم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد