گزارش ویژه:

ورود زنان به ورزشگاه ها به چه قیمتی؟/ آیا زنان در دولت تدبیر و امید به ورزشگاه می آیند؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285130|12:23 - 1394/03/26
نسخه چاپی
ورود زنان به ورزشگاه ها به چه قیمتی؟/ آیا زنان در دولت تدبیر و امید به ورزشگاه می آیند؟
روحانی، رئیس دولت یازدهم با وجود اعتراضات مکرر علما، شخصیت های فرهنگی و نمایندگان مجلس مبنی بر به ورود زنان به ورزشگاه ها و تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی بر حفظ احترام به نظر علما در این موضوع در نشست خبری با اصحاب رسانه زمینه ورود بانوان در ورزشگاه ها را برای بار دیگر مطرح و چراغ سبزی به این موضوع نشان داد.

به گزارشامروله، در پی انتشار خبر حضور بانوان در ورزشگاه های مربوط به مسابقات ورزشی مردان در دولت قبل  حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی،حضرت آیت الله العظمی صافی،حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حضرت آیت الله مصباح یزدی،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت  به این موضع واکنش نشان داده و خواستار تجدید نظر دولت در این حوزه شدند.

 

گفتنی است اشکالات علما و مراجع برای مخالفت با ورود بانوان به ورزشگاهها عمدتاً برسر مورادی از جمله مساله حرمت نگاه زن به بدن مرد مسلمان،موضوع اختلاط زنان و مردان که مفاسد فراوانی را به دنبال دارد،از بین رفتن ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی،شکسته شدن حیا و از بین رفتن قبح به کارگیری الفاظ و اشعار رکیک،ایجاد هیجانات غیرقابل کنترل که موجب فرو ریختن نظم جامعه می‌شود،سوءاستفاده افراد فرصت طلب و معاند برای از بین بردن امنیت جامعه وبسیاری دیگر از مفاسد مترتب بر آن که کارشناسان مربوطه بر آن‌ها اذعان دارند.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1394/03/26/mdy-mjwz-wrwd.jpgq_.jpg

 

ورود زنان به ورزشگاه به اینجا ختم شد به طوری که در تاریخ 19 اردیبهشت 1385 سخنگوی دولت وقت، در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: «رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرموده‌اند که به منظور احترام به نظر مراجع عظام مبنی بر عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، دولت در دیدگاه خود نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها تجدیدنظر نماید. لذا در این خصوص طبق دستور رهبری عمل خواهد شد.»

 

البته به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 25 اردیبهشت ماه 82 در هامش گزارش فرماندهی نیروی انتظامی که در خصوص ورود زنان و دختران به ورزشگاهها نوشته شده بود، صراحتاً مرقوم فرمودند: «به وزارت کشور: - این کار ممنوع و خلاف است و سرپیچی از آن تخلف محسوب می‌شود.»

 

این در حالی است که عبدالحمید احمدی،معاون وزیر ورزش و جوانان روز شنبه 15 فروردین 94 در گفت و گو با ایرنا افزود:سال گذشته وزارت ورزش وجوانان آیین نامه جامع خود را برای حضور خانواده ها و زنان در سالن های ورزشی به شورای امنیت کشور ارائه کرد که خوشبختانه اواخر سال ۹۳مورد تایید این شورا قرار گرفت.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان در باره اینکه آیا این طرح در سراسر کشور اجرایی می شود یا خیر؟ گفت:پیش بینی هایی در این زمینه صورت گرفته است و حضور خانم ها و خانواده ها در سالن های ورزشی به تناسب رشته ها بستگی دارد که ما نیز تصمیم داریم این طرح را در سال جاری اجرا کنیم.

 

در همین رابطه در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با علی‌اکبر محمد‌زاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و اعضای این کمیته خاطرنشان کرد: در مورد دعوت بانوان به ورزشگاه‌ها مسائلی وجود دارد و ما نمی‌توانیم هر کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، انجام دهیم؛ خط قرمزهایی در آئین ما وجود دارد که باید آن را رعایت کرد و باید استقلال فرهنگی خود را در زمینه فرهنگی نیز حفظ کنیم.

 

با وجود اعتراضات مکرر علما، شخصیت های فرهنگی و نمایندگان مجلس مبنی بر به ورود زنان به ورزشگاه ها و تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی بر حفظ احترام به نظر علما در این موضوع،  روحانی، رئیس دولت یازدهم روزشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در نشست خبری با اصحاب رسانه زمینه ورود بانوان در ورزشگاه ها را  برای بار دیگر مطرح وچراغ سبزی را برای اجرای این موضوع در دولت تدبیر وامید و باز شدن حاشیه های دیگر در کشورنشان داد.

 

این اقدامات دولت مردان در ابتدای بدست گرفتن دولت متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب کم نبوده است این اظهارنظرها مختص افراد و سیاسیون طرفدار و یا منتسب به یک گروه خاص سیاسی نیست و همواره در دولت‌ها افرادی بوده‌اند که رعایت چهارچوب‌های عرف مذهبی را در اظهارنظرهای خود نکرده‌اند و با حاشیه‌سازی برای خود وکشور مشکل ایجاد کرده‌اند.

 

گفتنی است اخیرا مسوولان دولتی زمینه سازی برای میزبانی لیگ جهانی والیبال در ابران را بعضا از دلایل اشتیاق خود برای ورود زنان به ورزشگاه ها مطرح می کنند که این حرکت در نوع خود جای بسی تامل دارد.

 

انتظار است مسوولان دولت تدبیروامید در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی در حفظ احترام به  نظر علما، فرهنگیان، نخبگان، مردم وکسانی که دغدغه این انقلاب و نظام اسلامی را دارند  با اطلاعت از ولی امر مسلمین جهان تدابیری را اتخاذ نمایند که مایه وحدت و یکپارچگی ملت ایران در همه مسائل نظام باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد