مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه خبر داد؛

۱۵۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285167|11:03 - 1394/03/27
نسخه چاپی
۱۵۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی به اعتماد، تفاهم و امید نیاز داریم، از وجود ۱۵۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد.

به گزارشامروله،  روزبه کردونی در همایش «بهزیستی، تشکل‌های غیردولتی کودکان خیابانی» که روز سه‌شنبه برگزار شد، افزود: در حال حاضر در حوزه اجتماعی بیش از گذشته نیاز به عمل داریم. بنابراین باید با بحث‌های کارشناسانه و گفتگوها و همچنین نشست‌های هم‌اندیشی در مورد بحث‌های مختلف موجود در حوزه اجتماعی به نتیجه رسیده و سپس آن را تبدیل به عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های اجتماعی، داده‌های هوشمند نداریم، گفت: روش‌ها و مواردی را که وجود دارد، باید به روز کرده و با استفاده از تجارب و دانش‌های موجود، آنها را بکار بگیریم.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به وجود ۱۵۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور، تاکید کرد: حساس‌سازی مسئولان از جمله اقداماتی است که باید انجام دهیم و سپس پس از حساس‌سازی، نسبت به تدوین سیاست‌ها اقدام نماییم.

کردونی به همکاری تشکل‌های غیردولتی در حوزه کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: این تشکل‌ها نظرات خود را در قالب طرح و برنامه به وزارت رفاه ارائه دهند و ما می‌توانیم از این طریق با آنها همکاری داشته باشیم.

وی گفت: به منظور کمک مردم به تشکل‌های غیردولتی کودکان، بزودی لیستی از این تشکل‌ها تهیه و در سایت وزارتخانه درج خواهیم کرد تا مردم بتوانند کمک‌های خود را به آنها داشته باشند.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه از نظارت بر دستگاه‌های عضو در کمیته بازنگری آیین‌نامه کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: برای نظارت به دستگاه‌های عضو به زودی دستورالعملی تدوین خواهد شد.

کردونی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی به اعتماد، تفاهم و امید نیاز داریم، اظهار داشت: با استفاده از این مفاد، می‌توانیم نسبت به حل مشکلات اجتماعی اقدام کنیم.

در ادامه فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: هیچ راه برون‌رفتی از آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد؛ مگر اینکه بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی همکاری کرده تا مشکلات کم شود.

وی به ساماندهی کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: باید کارگروهی بدین منظور با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های مرتبط با امور کودکان در بخش سلامت، تحصیل و آموزش و همچنین سازمان بهزیستی تشکیل شود تا با استفاده از نظرات نمایندگان دستگاه‌ها، در جهت شناسایی رفع مشکلات و ساماندهی آنها اقدام نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد