به بهانه جمعه خونین در محور بیستون - سنقر

جاده هایی که بوی مرگ می دهند + تصویر

سرویس: شهرستانکد خبر: 285233|01:14 - 1394/03/30
نسخه چاپی
جاده هایی که بوی مرگ می دهند + تصویر
پایگاه خبری امروله : جاده های استان کرمانشاه به دلیل نداشتن استاندارد های لازم سالانه افراد بسیاری را به کام مرگ می کشاند و این امر در حالی است که هر سال مسئله بازسازی، بهسازی و افزایش ایمنی جاده‌های حادثه خیز به تاخیر می‌افتد.

به گزارش خبرنگار امروله : جاده شهرستان صحنه به سمت همدان ، کرمانشاه ، جاده های بخش دینور و بیستون به سنقر و ...تنها بخشی از جاده ها و محور های حادثه ساز استان کرمانشاه هستند ، بدیهی است که سالانه افراد بسیاری به خاطر نبود استانداردهای لازم در این جاده‌ها به کام مرگ کشیده می‌شوند، این امر در حالی است که هر سال مسئله بازسازی، بهسازی و افزایش ایمنی جاده‌های حادثه خیز به تاخیر می‌افتد.

 

اینجا در محورهای بیستون به سنقر جاده‌هایی بوی مرگ می‌دهند که همانند سایر مسیرهای مرگبار یا دو بانده نیست و یا کم عرض بوده و دو طرفه هستند، اکنون در بررسی وضعیت جاده‌های پرخطر این مناطق به گفتگو با چند تن از افرادی که با این مسیرها سر و کار دارند می پردازیم.

 

محور بیستونسنقر یکی از حادثه خیزترین جاده های استان است

 

 

 

 

یک راننده آژانس شهر میانراهان در گفتگو با امروله عنوان کرد : جاده بیستون  - سنقر به عنوان یکی از حادثه‌خیز‌ترین جاده‌هایی است که همچنان قربانی می‌گیرد، خروج خودروهای سنگین، عرض کم و دو طرفه بودن از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادف و بروز حوادث خطرناک در این جاده محسوب می‌شود.

 

وی اعتقاد دارد : درست است که عامل انسانی و اشتباهات رانندگان سهم زیادی بر بروز حوادث دارد ولی نمی توان نقش جاده های در بروز حوادث تلخ نادیده گرفت.

 

محمد امیری خاطر نشان کرد : متاسفانه هرگاه در این جاده تردد می‌کنم، شاهد تصادف و خسارت‌های جانی هستم؛ حتی هفته گذشته خودم نیز نزدیک بود تا با یک تریلر برخورد کرده و تصادف کنم، اما خدا رحم کرد و جان سالم به در بردم.

 

شیب راه برای فرار اضطراری گردنه مله ماس یکی از همکارانم را به کام مرگ کشاند

 

 

 

 

یک راننده کامیون در گفتگو با امروله عنوان کرد : متاسفانه بحث استاندارد سازی در جاده های کرمانشاه بویژه محور میانراهان به سنقر بسیار ضعیف است بطوریکه خودروی های سنگین با فاصله بسیار کم از کنار هم عبور می کنند.

 

وی در ادامه گفت: مسئولین در گردنه مله ماس اقدام به احداث شیب راه اضطراری کرده اند ولی این شیب راه به دلیل غیر استاندارد بودن و خالی بودن پشت آن یکی از همکارانم را به کام مرگ کشاند .

 

مصطفی دمبادامی در پایان تاکید کرد : عمر این جاده به سال ها پیش بر می گردد در حقیقت خطرناک و حادثه‌خبر بودن آن طبیعی است بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود تا این محور را هرچه سریع‌تر بهسازی کنند.

 

هر هفته یک حادثه فوتی در محور بیستونسنقر رخ می دهد

 

 

 

 

" سید مهدی رفیعی " در ادامه این گفتگوها به امروله گفت : هر هفته حداقل یک حادثه فوتی در محور بیستون به سنقر رخ می دهد.

 

کارشناس پرستاری  فوریت های پزشکی بیستون از عوامل اعزام شده به حادثه خونین روز جمعه گفت : روز گذشته (29 خرداد) در محور بیستون – سنقر در برخورد یک دستگاه خودرو پژو با پراید باعث کشته شدن تمام سرنشینان این دو خودرو گردید.

 

رفیعی با بیان اینکه در این حادثه چهار نفر از هم استانی های ما فوت کردند تصریح کرد : در هر حادثه عواملی همچون عدم توانایی راننده در کنترل خودرو ، نقص فنی ، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ... دخالت دارند ولی علاوه بر این مشکلات غیر استاندارد بودن جاده ها و کم عرض بودن آنها نیز باعث بروز حوادث تلخ می گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد