پیش بینی تولید بیش از 18 هزار تن محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285243|10:47 - 1394/03/30
نسخه چاپی
پیش بینی تولید بیش از 18 هزار تن محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: تولیدات شیلاتی این استان در سال جاری به بیش از 18 هزار تن برسد.

به گزارشامروله، فرزاد افضلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، مجموع تولیدات شیلاتی استان در سال گذشته را یازده هزار و 793 تن دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولیدات شیلاتی این استان به 18 هزار و 100 تن برسد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه سپس به مقایسه میزان تولیدات شیلاتی سال گذشته استان کرمانشاه با سال‌های قبل پرداخت و گفت: بر اساس آمارهای موجود میزان تولیدات شیلاتی استان در سال 90 برابر 10 هزار و 548 تن بود و این رقم در سا‌ل‌ 91 به 14 هزارتن، سال 92 به 14 هزار و 422 تن و سال گذشته به یازده هزار و 793 تن رسید.

وی دلیل کاهش تولیدات شیلاتی سال گذشته استان را تعطیلی مزارع پرورش ماهی ریجاب بدلیل مشکلات زیست محیطی، غیرفعال شدن مجتمع تولید آبزیان سپیدبرگ بدلیل ورود فاضلاب روستای سپیدبرگ و خشکسالی‌ها که باعث پایین آمدن دبی آب رودخانه‌ها و افت تولیدات شیلاتی شده، عنوان کرد.

وی میزان صادرات محصولات شیلاتی استان در سال گذشته را نیز که عمدتا مربوط به صادرات ماهیان گرمابی بوده را نیز بالغ بر 226 تن دانست و پیش بینی کرد: این رقم در سال جاری به 340 تن برسد.

 افضلی در ادامه اشاره ای هم به روند اختصاص تسهیلات به متقاضیان داشت و گفت: روال کار به این شکل است که پس از ابلاغ منابع اعتباری، نسبت به شناسایی بهره برداران و متقاضیان واجد شرایط اقدام شده و پس از تهیه مراحل مربوطه نسبت به معرفی به بانکهای عامل برای اخذ نسهیلات اقدام خواهد شد.

به گفته افضلی اینگونه تسهیلات در راستای احداث و ایجاد واحدهای جدید بصورت مزارع منفرد یا مجتمع های پرورش ماهی و یا اصلاح و بازسازی واحدهای قدیمی و همچنین تجهیز و مکانیزاسیون واحدهای فعال و نیز سرمایه در گردش مزارع پرورش ماهی فعال اعطاء می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد