9 راس "گوزن زرد" در داربادام قلاجه نگهداری می‌شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285292|11:25 - 1394/03/31
نسخه چاپی
9 راس "گوزن زرد" در داربادام قلاجه نگهداری می‌شود
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اکنون 9 راس "گوزن زرد" در سایت داربادام قلاجه زندگی می‌کنند.

به گزارشامروله،کاظم علیزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، گوزن زرد را یک گونه در معرض خطر انقراض دانست که پیش از این در استان کرمانشاه زندگی می‌کرده، اما بنا به دلایلی رو به انقراض رفت.


وی افزود: برای جلوگیری از انقراض این گونه حدود هفت راس از این گونه چند سال پیش وارد استان و در سایت داربادام قلاجه نگهداری شد.

به گفته این مسئول در این مدت تعدادی از آنها دچار مرگ و میر شدند و چند گوساله نیز متولد شد که در مجموع اکنون 9 راس گوزن در سایت داربادام زندگی می‌کنند.

علیزاده با اشاره به وسعت 10 هکتاری این سایت، یادآوری کرد: بر اساس دستور سازمان محیط زیست و بر اساس امکاناتی که موجود است، این سایت یا باید توسعه یابد یا جمع‌آوری شود که تصمیم نهایی را سازمان می‌گیرد.

وی عنوان کرد: به هر حال ما تلاش می‌کنیم شرایط خوبی در این سایت فراهم کنیم تا گوزن‌ها در سلامت زندگی کنند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه در خصوص اینکه قرار بود چند راس از این گوزن از دریاچه ارومیه زنده‌گیری و به استان منتقل شوند نیز یادآوری کرد: این کار نیز به شرایط توسعه و یا جمع‌آوری سایت بستگی دارد.
 
علیزاده در ادامه از اینکه بخش خصوصی برای ایجاد سایت تکثیر و نگهداری گونه‌های جانوری پای کار بیاید استقبال کرد و ادامه داد: ما نیز تا حد امکان از آنها حمایت خواهیم کرد.