مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه مطرح کرد

حمایت از مساجد منتخب در طرح مسجدمحوری صحنه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285294|11:32 - 1394/03/31
نسخه چاپی
حمایت از مساجد منتخب در طرح مسجدمحوری صحنه
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه از اجرای طرح مسجدمحوری در این شهرستان و حمایت از مساجد منتخب در این طرح خبر داد.

به گزارشامروله،سید حسین سیدسامعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صحنه از انجام طرح مسجدمحوری در شهرستان صحنه خبر داد و اظهار کرد: سه مسجد شهرستان صحنه در طرح مسجدمحوری انتخاب و از حمایت‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی برخورداری از امام جماعت دائم، فعال و تأثیرگذار، قابلیت راه‌اندازی کتابخانه مناسب، دارا بودن کانون مذهبی، مناسب بودن وضعیت فیزیکی و ظاهری به‌ویژه بهداشت مسجد را از ویژگی‌های مسجدمحوری دانست.

سیدسامعی دارا بودن هیئت مذهبی، مهیا بودن زمینه حضور خواهران در برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف مسجد، دارا بودن مکان مناسب برای برگزاری کلاس‌های قرآنی و آموزشی را از دیگر مشخصه‌‌های مسجد محوری منتخب دانست.

این مسئول هدف از انتخاب مساجد محوری را الگوسازی مساجد شاخص و محوری عنوان کرد و تصریح کرد: در این طرح مساجدی که در انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از توانایی بالایی برخوردار هستند معرفی و حمایت می‌شوند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در تعالی انسان‌ها دارند، خاطرنشان کرد: مسجد به‌‌عنوان مهم‌ترین پایگاه عبادی و فرهنگی در تحقق و تثبیت فرهنگ دینی در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی بر لزوم حمایت مسئولان از مساجد تاکید کرد و افزود: اهمیت مسجد در رشد انسان و ایجاد فضای مناسب برای جوانان لزوم تلاش متولیان حوزه فرهنگ جامعه را نسبت به اعتلای جایگاه رفیع این مکان مقدس مضاعف می‌کند.

سیدسامعی بیان داشت: 80 مسجد در شهرستان صحنه وجود دارد که اکثر آن‌ها بسیار فعال هستند که انجام طرح‌های حمایتی در فعالیت‌های آن‌ها نقش بسزایی دارد.