رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

امیدواریم خودروسازی کرمانشاه تا اواسط سال 95 به تولید برسد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285401|11:19 - 1394/04/03
نسخه چاپی
امیدواریم خودروسازی کرمانشاه تا اواسط سال 95 به تولید برسد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: امیدواریم کارخانه خودروسازی کرمانشاه اواسط سال 95 به تولید برسد.

به گزارشامروله،مهندس رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، کارخانه خودروسازی کرمانشاه را پروژه‌ای خواند که برای مردم کرمانشاه اهمیت ویژه‌ای دارد و جزو پروژه‌هایی است که مصوبه سفر مقام معظم رهبری را نیز دارد.


وی با بیان اینکه مشکل مالکیت باعث شد این کارخانه حدود شش ماه بلاتکلیف بماند، تصریح کرد: اکنون انتقال سهام از تامین اجتماعی به ایران خودرو به صورت کامل انجام شده و تمام مالکیت آن در اختیار ایران خودرو است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: مقرر شده بعد از انتقال سهام کار وارد فاز اجرایی شود که اکنون در مرحله مناقصه، سوله‌سازی، تجهیزات ساختمانی و کارهای اداری است.

رحیمی با اشاره به اینکه این کارخانه قرار است به سرعت پیگیری شود، عنوان کرد: این کارخانه می‌تواند تولیدات خود را به عراق نیز صادر کند.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده خصوصا در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمانشاه، این پروژه تا اوایل سال 95 راه‌اندازی و تا اواسط سال 95 به تولید برسد.
 
وی گفت: این کارخانه قرار است در فاز اول سالانه 15 هزار دستگاه خودروی سمند مونتاژ کند.
 

به گفته این مسئول در هر یک از مراحل احداث و راه‌اندازی این کارخانه 200 تا 300 نفر مشغول کار می‌شوند.

رحیمی اعتبار اولیه‌ای که برای این کارخانه در نظر گرفته شده بود را 50 میلیارد تومان دانست که با نرخ تورم قطعا اکنون به عدد بیشتری رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه این اعتبار قرار است از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن تامین شود، یادآور شد: بخش کمی از این تسهیلات پرداخت شده ‌است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد