خبرگزاری رویترز

بان کی مون خواستار اقدام فوری شورای امنیت در سوریه شد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 285438|13:00 - 1394/04/04
نسخه چاپی
 بان کی مون خواستار اقدام فوری شورای امنیت در سوریه شد
خبرگزاری رویترز نوشت: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، در گزارش ماهانه اش به شورای امنیت، از این سازمان خواسته است که برای جلوگیری از بی رحمی ها در سوریه فوری اقدام کند.

به گزارشامروله، در نسخه ای از گزارش روز سه شنبه بان کی مون به شورای امنیت که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است: من از شورا می خواهم که برای مقابله با بی رحمی ها و تضییعِ ادامه دار و روزانه حقوق انسان در سوریه، اقدام فوری کند.

 

بان کی مون در این گزارش تاکید کرده است که 12 میلیون و 200 هزار شهروند سوری نیازمند کمک هستند که 5 میلیون تن از آنان را کودکان تشکیل می دهند.

 

به گفته بان کی مون، همین حالا 422 هزار سوری در محاصره هستند که 228 هزار تن از آنان توسط گروه تروریستی داعش و 26 هزار و 500 نفر توسط گروه های شبه نظامی دیگر محاصره شده اند.

 

در بخش دیگری از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است که گروه تروریستی داعش به زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی ادامه می دهد و حقوق بشر را نقض می کند.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد، سال گذشته نتوانست پرونده جنایات جنگی در سوریه را به دیوان بین المللی کیفری بفرستد. آن پرونده به علاوه سه قطعنامه دیگر، علیه دولت سوریه، توسط مسکو وتو شد. چین از موضع روسیه در قبال دمشق حمایت می کند.

 

قدرت های غربی در شورای امنیت در هماهنگی با برخی متحدان منطقه ای خود، به جای مبارزه قاطع با گروههای تروریستی داعش و گروه های شبه نظامی در سوریه، روند فشار بر دولت مرکزی را دنبال می کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد