گروه پزشکی امروله:

همه چیز در مورد لامینیت دندان / یک دندان پزشک: لامینیت ها طول عمر مشخصی دارند

سرویس: شهرستانکد خبر: 285737|00:29 - 1394/04/15
نسخه چاپی
همه چیز در مورد لامینیت دندان / یک دندان پزشک: لامینیت ها طول عمر مشخصی دارند
پایگاه خبری امروله : یک جراح و دندان پزشک گفت : در مورد دائمی یا موقتی بودن لامینیت ها هم نمی توان گفت که کلیه اعمال دندان پزشک دائمی می باشد زیرا جدا از فرسایش های سطح دندان مواد به کار رفته در لامینیت ها یا هر درمان دندان پزشکی طول عمر مشخصی دارند و به مرور زمان دچار فرسایش و تخریب می شوند .

" دکتر لادن قربانی نژاد " در گفتگو باامرولهعنوان کرد :  لامینیت یا وینر از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم ، شکل  ، رنگ ( دندان های تیره و رنگ گرفته شده و لکه دار) یا بستن فاصله بین دندان ها ، درمان دندان های شکسته و ... کابرد دارند.

 

وی ادامه با بیان اینکه لامینیت ها در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی جای می گیرند تصریح کرد : لامینیت های سرامیکی در لابراتورها ساخته می شوند که برای ساختن آنها ابتدا مینای دندان تراشیده و بعد قالب گرفته می شوند  و لامینیت های کامپوزیتی هستند که بوسیله دندان پزشک مستقیم روی دندان بیمار قرار داده می شوند.

 

دکتر قربانی نژاد مزایای لامینیت های سرامیکی را زیبایی چشمگیر و ثبات رنگ آنها دانست و تاکید کرد : این گروه از لامینیت ها دارای معایبی می باشد که مهمترین آن هزینه بالا می باشد و  برای دندان های پوسیده کاربرد ندارد.

 

 

 

 

این جراح خاطر نشان کرد : در لامینیت های سرامیکی بعد از چسباندن روی دندان رنگ و شکل آن قابل تغییر نیست و اگر دچار شکستگی و ترک خوردگی شود باید سریعا آن را تعویض نمود .

 

این پزشک با اشاره به اینکه یکی از معایب لامینیت ها کامپوزیتی تغییر رنگ احتمالی آنان می باشد گفت :  لامینیت ها کامپوزیتی دارای مزایای بیشتر و معایب کمتری نسبت به سایر لامینیت ها دارند به گونه ای که فرم دادن کامپوزیتها و اصلاح آن با نظر بیمار ، مقرون صرفه بودن و تراش کمتر دندان ها و یا حتی عدم تراش دندان ها از جمله مزایای آنان می باشد.

 

 قربانی نژاد به بیان تفاوت بین لامینیت ها و روکش دندان پرداخت و تشریح کرد : برای انجام عملیات روکش باید کل سطح دندان تراشیده شود ولی برای لامینیت سطح بیرونی دندان در حد مینای آن مورد تراش قرار می گیرد.

 

 

 

دکتر لادن قربانی نژاد در پایان یادآور شد :  در مورد دائمی یا موقتی بودن لامینیت ها هم نمی توان گفت که کلیه اعمال دندان پزشک دائمی می باشد زیرا جدا از فرسایش های سطح دندان مواد به کار رفته در لامینیت ها یا هر درمان دندان پزشکی طول عمر مشخصی دارند و به مرور زمان دچار فرسایش و تخریب می شوند .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد