رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با مهر مطرح کرد:

پیش‌بینی صادرات ۵۳۰ میلیون دلاری بخش کشاورزی کرمانشاه درسال۹۴

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285829|10:18 - 1394/04/20
نسخه چاپی
پیش‌بینی صادرات ۵۳۰ میلیون دلاری بخش کشاورزی کرمانشاه درسال۹۴
رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می کنیم با رفع موانع صادراتی و تامین اعتبارات و تسهیلات لازم، صادرات بخش کشاورزی استان در سال جاری به ۵۳۰ میلیون دلار برسد.

به گزارشامروله، علی اشرف منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ارزش ارزی صادرات بخش کشاورزی از استان کرمانشاه در سال گذشته بالغ بر ۲۵۱ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۹۲ رشد دو برابری داشته است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم با رفع موانع صادراتی و تٱمین اعتبارات و تسهیلات لازم، ارزش صادرات محصولات کشاورزی از استان در سال جاری به ۵۳۰ میلیون دلار برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول سال ۹۴، بیش از ۱۰۷ هزار راس دام زنده از استان به ارزش ۲۷ هزار دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صد درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش محصولات زراعی و باغی نیز بیش از ۱۷۶ هزار تن به ارزش ۸۸ میلیون دلار صادرات داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

این مسئول همچنین به صادرات صنایع تبدیلی اشاره کرد و اظهار داشت: دراین زمینه ۲۴۰ هزار دلار صادرات از استان صورت گرفته که تقریبا با صادرات سه ماهه اول سال ۹۳ برابر است.

صادرات فله ای برخی محصولات موجب از دست رفتن بازار هدف می شود

منصوری صادرات فله ای برخی از محصولات را از جمله موانع صادراتی عنوان کرد و گفت: صادرات فله ای و عدم بسته بندی مناسب توسط تجار موجب از دست رفتن بازار هدف خواهد شد.

وی در ادامه افزود: می بایست سازوکار مناسبی در استان کرمانشاه توسط دستگاه های ذیربط همچون اتاق بازرگانی و ترمینال های خروجی فراهم شود تا محصولات به شکل استاندارد و با کیفیت صادر شود و موجب افت رقابت پذیری در بازارهای مصرف نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه نداشتن اطلاعات به روز از بازارهای هدف را از دیگر موانع صادرات دانست و تصریح کرد: دستگاه های متولی می بایست نسبت به شناسایی و اعلام قیمت بروز از بازارهای هدف اقدام کند چرا که نبود تشکیلات بازاریابی در امر صادرات در استان کرمانشاه مشهود است.

وی افزود: واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی کوچک، بخش بازاریابی نداشته و بطور کلی چنین ماهیتی دارند، لذا باید توسط واحدهای پشتیبان حمایت شوند و تشکل تخصصی در امر بازاریابی شکل گیرد.

منصوری بیان کرد: بخش عمده ای از این بازارهای هدف کشور عراق و کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس است که سال گذشته با صادرات بیش از ۱۴۲ هزار رٱس گوسفند و گوساله با ارزشی بالغ بر ۳۵ هزار دلار، رتبه اول کشور در این بخش از صادرات را کسب کردیم.