زنجیره‌های تولید تخم مرغ، گوشت قرمز و لبنیات در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285831|10:27 - 1394/04/20
نسخه چاپی
زنجیره‌های تولید تخم مرغ، گوشت قرمز و لبنیات در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای تعریف زنجیره‌های تولید تخم مرغ، گوشت قرمز و لبنیات در استان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ انجام شده این اتفاق تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

به گزارشامروله،بهرام خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، گفت: هدف از ایجاد زنجیره‌های تولید کاهش میزان هزینه‌های تولید است، چرا که ایجاد زنجیره تولید باعث افزایش بهره وری در تولیدات می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سطح استان کرمانشاه تاکنون دو زنجیره تولید گوشت مرغ شرکت طیور بهاران و شرکت باران زاگرس راه‌اندازی شده است، گفت: زنجیره های تولید تمامی مراحل تولید محصول را در داخل مجوعه خود انجام می دهند و این مسئله باعث کاهش هزینه تولید می شود.

به گفته وی زنجیره‌های تولید صفر تا 100 تولید یک محصول را هدایت، حمایت و کنترل می‌کنند و از این جهت در  کاهش هزینه‌های تولید اثرگذار هستند.

خانی با اشاره به برنامه ریزی برای تعریف زنجیره های تولید برای تخم مرغ، گوشت قرمز و لبنیات در استان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این اتفاق تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

پیش بینی تولید بیش از 12 هزار تن تخم مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار و 500 تن تخم مرغ در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان تخم مرغ تولیدی در استان به 12 هزار و 500 تن برسد.

وی نیاز سالانه استان به تخم مرغ را 18 هزار و 500 تن دانست و گفت: از نظر تولید تخم مرغ در استان با کمبود تولید مواجهیم و کمبودها را از طریق وارد کردن تخم مرغ از سایر استان ها برطرف می‌کنیم.

 پیش بینی صادرات 1000 تنی تخم مرغ به کشور عراق در سال جاری

خانی سپس با اشاره به برنامه ریزی در راستای صادرات تخم مرغ به کشور عراق گفت: پیش بینی می‌شود با برنامه ریزی‌ صورت گرفته امسال شاهد صادرات 1000 تنی تخم مرغ به کشور عراق باشیم.

خانی ایجاد واحدهای جدید و افزایش میزان بهره وری واحدهای موجود را از برنامه‌ها در راستای افزایش میزان تولید تخم مرغ در استان دانست.

تولید سالانه 40 میلیون قطعه جوجه یک روزه در استان

خانی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان 9 مزرعه مرغ مادر گوشتی و چهار موسسه جوجه کشی فعال وجود دارد، تولید سالانه جوجه یک روزه در استان را 40 میلیون قطعه دانست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه تولید جوجه یک روزه خودکفا هستیم، گفت: مازاد جوجه یک روزه تولید شده در استان به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

خانی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال پنج میلیون قطعه جوجه یک روزه را به کشور عراق صادر خواهیم کرد که این صادرات ارزآوری خوبی را برای استان در پی خواهد داشت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد